Hybricon laddar Sverigetaxi Östersund

Sverigetaxi i Östersund har beställt två nya laddstationer av Hybricon. De beställda Winline-laddarna har en effekt på 160 kW vardera och kommer att vara navet i verksamhetens nya elbilsflotta. I bilparken finns för närvarande cirka 60 fordon och i takt med att bilarna byts ut kommer även behovet av laddinfrastruktur att öka. Sverigetaxi Östersund bryter nu ny mark och ser framtiden an med stor tillförsikt.

• Att vi i taxibranschen står inför ett skifte och måste börja tänka i nya banor ser vi som en spännande utmaning. Det är helt naturligt att använda elbilar som taxifordon och vi hoppas att vi snart kan erbjuda alla skolbarn skolskjuts med eltaxibilar här i Östersund, säger Stefan Fredriksson, VD på Sverigetaxi Östersund.

Att valet föll på Hybricon som leverantör berodde på ett bra och professionellt bemötande.

• De kunde svara på alla våra frågor och funderingar som vi hade kring den omställning vi står inför och vi fick snabb återkoppling så valet var enkelt, berättar Stefan Fredriksson.

• Vi är glada och stolta över avtalet med Sverigetaxi Östersund och vi ser detta som början på ett längre samarbete säger Hans Karlsson, ansvarig för Affärsområdet Laddinfrastruktur på Hybricon.

Hybricon hjälper sina kunder genom hela beslutsprocessen och det är också den service man ska förvänta sig inom den omställning som nu pågår.

• Hybricons styrka är vår kunskap, att hjälpa våra kunder under hela processen samt robusta produkter, det ger våra kunder en attraktiv mix och ger oss många möjligheter för framtiden, avslutar Hans.

En bild som visar klädsel, fordon, person, LandfordonAutomatiskt genererad beskrivning

Verkställande direktör, Tel: 072-733 22 09, E-post: marten.fuchs@hybricon.se
Hans Karlsson
Affärsområdesansvarig laddinfrastruktur, Tel: 070-399 01 40, E-post: hans.karlsson@hybricon.se

Hybricons affärsidé är att leverera tjänster och produkter med tillhörande service, rådgivning och strategisk expertis inom elektrifiering. Bolaget skall med tekniskt kunnande, lyhördhet för marknaden och gedigen erfarenhet leverera hållbara och kostnadseffektiva lösningar över tid med omsorg om miljön. Ambitionen med varumärket är att signalera hållbarhet och omsorg om miljön i kombination med tekniskt kunnande. Hybricons aktie är noterad på Spotlight Stock Market med kortnamnet HYCO. Vänligen se även www.hybricon.se.