• Hybricon AB/

Hybricon meddelar sista dag för handel i BTU och första dag för handel i teckningsoptioner av serie TO3

EJ FÖR OFFENTLIGGÖRANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION, DIREKT ELLER INDIREKT, I ELLER TILL STORBRITANNIEN, USA, AUSTRALIEN, JAPAN, NYA ZEELAND, SYDAFRIKA, SYDKOREA, SCHWEIZ, KANADA, HONG KONG ELLER I NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR DISTRIBUTION AV DETTA PRESSMEDDELANDE SKULLE VARA OLAGLIG.

Hybricon AB ("Hybricon" eller "Bolaget") meddelar att nyemissionen med företrädesrätt för befintliga aktieägare ("Företrädesemissionen") har registrerats hos Bolagsverket. Handel med betalda tecknade units (”BTU”) kommer därför att upphöra och BTU kommer att ersättas med aktier och teckningsoptioner av serie TO3. Sista dag för handel med BTU är den 10 maj 2023 och teckningsoptioner av serie TO3 tas upp till handel på Spotlight Stock Market den 16 maj 2023.

I samband med registreringen hos Bolagsverket omvandlas BTU till nyemitterade aktier och teckningsoptioner av serie TO3 med kortnamn HYCO TO3. Första dag för handel i teckningsoptioner av serie TO3 på Spotlight Stock Market är den 16 maj 2023. Sista dag för handel i teckningsoptioner av serie TO3 är den 29 maj 2024.

Villkor för teckningsoptioner av serie TO3

Två (2) teckningsoptioner ger rätt att teckna en (1) ny aktie. Teckningsoptionerna kan utnyttjas för nyteckning av aktier under perioden från och med den 17 maj 2024 till och med den 31 maj 2024.

Teckningskursen för teckning av en (1) aktie med stöd av två (2) teckningsoptioner motsvarar 70 procent av den volymvägda genomsnittskursen i Bolagets aktie på Spotlight Stock Market under den period på femton (15) handelsdagar som slutar två (2) bankdagar innan teckningsperioden för teckningsoptionerna startar, dock lägst aktiens kvotvärde och högst 4,00 SEK per aktie.

Rådgivare

Eminova Fondkommission AB är finansiell rådgivare till Hybricon i samband med Företrädesemissionen.

Verkställande direktör,  Tel: 072-733 22 09,  E-post: marten.fuchs@hybricon.se
Sebastian Bauer,
CFO, Tel: 070-256 35 24, E-post: sebastian.bauer@hybricon.se

Hybricons affärsidé är att leverera tjänster och produkter med tillhörande service, rådgivning och strategisk expertis inom elektrifiering. Bolaget skall med tekniskt kunnande, lyhördhet för marknaden och gedigen erfarenhet leverera hållbara och kostnadseffektiva lösningar över tid med omsorg om miljön. Ambitionen med varumärket är att signalera hållbarhet och omsorg om miljön i kombination med tekniskt kunnande. Hybricons aktie är noterad på Spotlight Stock Market med kortnamnet HYCO. Vänligen se även www.hybricon.se.