Hybricon tecknar avtal med större busstillverkare gällande order av spillfri tankning

Hybricon AB (publ) har fått en order av en större europeisk busstillverkare uppgående till MSEK 1

I november 2023 förvärvade Hybricon AB (publ) delar av konkursboet i IDENTIC AB. Efter intensivt arbete med att återstarta affärerna har nu Hybricon tecknat en första order. Ordern har tecknats med en större europeisk busstillverkare gällande leveranser av system för spillfri tankning. Ordervärdet uppgår till MSEK 1 och leveranserna förväntas påbörjas under februari 2024. Sista leverans beräknas ske under april 2024.

Denna information är sådan som Hybricon AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2023-12-21 15:40 CET.

Hybricons affärsidé är att leverera kvalificerade varor och tjänster med högt kunskapsinnehåll som bidrar till grön omställning genom elektrifiering och därigenom skapa värden för såväl samhället som kunder, aktieägare och medarbetare. Hybricons aktie är noterad på Spotlight Stock Market med kortnamnet HYCO. Vänligen se även www.hybricon.se.