Senareläggning av halvårsrapporten

Styrelsen har beslutat att halvårsrapporten senareläggs till den 28 augusti 2015

Hybricon Bus System styrelse har p g a semestertider beslutat att flytta fram datumet för halvårsrapporten  från tidigare annonserat 18 augusti till 28 augusti 2015.

För ytterligare information: Vänligen kontakta

Jonas Hansson, VD, tel +46 (0)738 20 87 87, email jonas.hansson@hybricon.se eller
Dennis N Jensen, Ekonomichef & IR ansvarig, +46 (0)705 73 22 78, email dennis.jensen@hybricon.se
Web: www.hybricon.se

Hybricon Bus Systems AB (publ), HYCO, utvecklar och tillverkar världens mest energieffektiva, rena och tysta system för bussburen kollektivtrafik. Företagets Ultrasnabbladdade ® bussar kan köras kontinuerligt dygnet runt på ren, elektrisk kraft. Hybricons huvudkontor, där företagets produktionsenhet också är belägen, finns i Holmsund utanför Umeå. Klimatet i denna relativa närhet till Polcirkeln utgör en perfekt testmiljö för köld-testning av företagets produkter. Energieffektivitet, ultrasnabb laddning och modulariserade nyckelkomponenter utgör tillsammans en uppsättning unika egenskaper för företagets bussar. Företaget har erfarna, finansiellt mycket starka ägare. 2011 belönades företaget med det prestigefyllda priset “Future Transport Award for Public Transportation”.