Hybricons vd köper units av styrelseordförande

Den 11 april 2017 köpte Hybricons vd Johan Suup 70 000 units av styrelseordförande Fredrik Jonsson genom ett off market-förvärv.

– Det är viktigt att ha ett stort engagemang i bolaget och det känns helt rätt att gå in som ägare i detta skede, kommenterar Hybricons vd Johan Suup.

De units som köptes av Laddstation i Umeå AB ägs av Hybricons styrelseordförande Fredrik Jonsson och köptes till en kurs om 1,20 SEK per unit, det vill säga till samma kurs som den nyligen avslutade företrädesemissionen uppgick till. Efter transaktionen äger Fredrik Jonsson, genom bolag, 1 055 000 st aktier i Hybricon när företrädesemission är registrerad hos Bolagsverket.

En unit består av en aktie och en köpoption.

lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 april 2017.

Hybricons affärsidé är att utveckla, sälja och leverera kollektivtransportsystem med Ultrafast charging®elbussar, samt därtill hörande eftermarknadstjänster. Hybricon bedriver egen produktion av strategiskt viktiga delar. Bolagets kunder utgörs främst av kommuner och kollektivtrafikoperatörer. Ambitionen med varumärket är att signalera hållbarhet och omsorg om miljön, i kombination med tekniskt kunnande. Hybricons aktie är noterad på AktieTorget med kortnamnet HYCO. Vänligen se även www.hybricon.se.

Citat

Johan Suup