Annika Lindecrantz ny vd för Hakon Media

Annika Lindecrantz blir ny vd, ansvarig utgivare och chefredaktör i Hakon Media som bland annat ger ut titlarna Icanyheter och Market. Hon efterträder Marit Nordkvist som valt att lämna sitt uppdrag.

- Jag är glad över att ha fått förtroendet att leda och vidareutveckla Hakon Media med dess intressanta titlar och produkter. Flera av medarbetarna har arbetat länge inom förlaget och har en gedigen kunskap om målgruppen vilket är en enorm styrka. Det känns också roligt att få vara med och vidareutveckla de digitala – och kommersiella satsningar som Hakon Media har påbörjat, säger Annika Lindecrantz.

Annika Lindecrantz kommer närmast från en tjänst som publisher och ansvarig utgivare på LRF Media, där hon också suttit i ledningsgruppen och affärsutvecklingsrådet. Annika har en lång bakgrund från dagstidningsbranschen och ett förflutet som chefredaktör och ansvarig utgivare för branschtidningen Livsmedel i fokus. Annika Lindecrantz har tidigare också arbetat som redaktionschef och nyhetschef på Hakon Medias tidning Icanyheter.

- Vi är väldigt nöjda med att ha rekryterat en person med så bred kunskap om branschen som Annika Lindecrantz har. Hon kommer att bidra med erfarenheter som ger oss viktiga förutsättningar att vårda och utveckla ett redan välskött företag, säger Thelma Kimsjö, ordförande Hakon Media.

- Hakon Media är en viktig strategisk pusselbit i vårt ägande och vi satsar vidare med ett långsiktigt perspektiv. Känns bra att ha Annika Lindecrantz på vd-posten och som huvudansvarig för chefredaktörskapet, säger Fredrik Hägglund, vd ICA-handlarnas Förbund.

Annika Lindecrantz tillträder i oktober.

Hakon Media ger ut branschtidningarna Icanyheter och Market, arrangerar Retail Awards samt producerar rapporter och faktapublikationer inom detaljhandelsområdet.

Thelma Kimsjö, ordförande, tel: 070-6025464
Magdalena Sekkenes, PR-ansvarig, tel 072-2329165, magdalena.sekkenes@icahandlarna.se

ICA-handlarnas Förbund är medlemsorganisation för Sveriges ICA-handlare – fria handlare i samverkan och majoritetsägare till ICA Gruppen. www.icahandlarna.se

Hakon Media är en viktig strategisk pusselbit i vårt ägande.
Fredrik Hägglund