Återvändare blir chef för ICA-handlarnas medlemsservice

Fredrik Söderberg har rekryterats till ny chef för medlemsserviceverksamheten på ICA-handlarnas Förbund och tillträder sin tjänst den 1 september i år.

Fredrik Söderberg arbetar idag som konsult och var dessförinnan vd för Runsvengruppen och lågpriskedjan ÖoB. Han har tidigare varit anställd inom ICA Sverige som chef Affärsområden och profilchef för ICA Nära och ICA To Go 2013-2016 samt har haft flera befattningar inom ICA-koncernen 1998-2004. Mellan 2005-2013 arbetade Fredrik inom apoteksbranschen i olika roller, bland annat som vd för apotekskedjan Medstop.

Fredrik Söderberg inledde sin yrkeskarriär på ICA Fiolen i Rättvik och har gått flera ledarskapsutbildningar inom ICA-systemet.

"Det känns väldigt roligt att Fredrik Söderberg börjar hos oss på ICA-handlarnas Förbund. Vi känner Fredrik väl sedan tidigare roller inom ICA-systemet, och vet att hans erfarenheter och egenskaper kommer vara till stor nytta för Sveriges alla ICA-handlare", säger Fredrik Hägglund, vd ICA-handlarnas Förbund.

"Jag ser verkligen fram mot att återvända till ICA för andra gången efter en tid inom såväl lågprissektorn som apoteksbranschen. Det ska bli mycket inspirerande att jobba tillsammans med alla fantastiska ICA-handlare igen och därigenom få vara en del av den unika kraften i ICA-idén", säger Fredrik Söderberg.

Fredrik Söderberg efterträder Thomas Widlund som återvänder till rollen som ICA-handlare.

Presskontakt:

Magdalena Sekkenes, PR-ansvarig, ICA-handlarnas Förbund: mob 072-232 91 65

ICA-handlarnas Förbund är medlemsorganisation för Sveriges ICA-handlare och majoritetsägare till börsnoterade ICA Gruppen. www.icahandlarna.se

Återvändare blir ny chef för ICA-handlarnas medlemsservice

Det ska bli mycket inspirerande att jobba tillsammans med alla fantastiska ICA-handlare igen.
Fredrik Söderberg