Bysted växer med nya kunder och medarbetare

Report this content

Kommunikationsbyrån Bysted, som ingår i Intellecta-koncernen, växer med tre nya kunder och tre medarbetare.

För säng- och möbelföretaget DUX inleder Bysted sitt samarbete med att ta fram DUX nya sängkampanj för 2016.

För Hamlet Pharma, ett nytt läkemedelsbolag som bedriver läkemedelsutveckling baserat på ett tumördödande protein-lipidkomplex, tar Bysted fram en varumärkesplattform, visuell identitet, banners, teaser och en webbplats.

För Gulliksson, en av landets främsta affärs- och immaterialrättsbyråer kommer Bysted att ta ett helhetsansvar kring Gulliksons varumärkesbyggande kommunikation. Inledningsvis pågår arbetet med utveckla deras nya webbplats.

För att möta den ökande kundefterfrågan har Bysted värvat ett seniort team i form av art director Gabriella Ünal och strateg Maria Lindfors. Gabriella och Maria kommer närmast från egna strategiska designbyrån Yours Sincerely där man samarbetat med uppdragsgivare som Orkla Foods Sverige Restaurang & Storhushåll, Alfa Laval, Framo Services A/S, Tetra Pak, Eightmood, MAX IV-laboratoriet, Jotex och Advokatbyrån Gulliksson.  Till byrån har också knutits Felicia Frithiof som projektassistent.

Ulrika Wærneman, VD Bysted AB, 070-870 2999, ulrika@bysted.se

Lotta Boman, Informations-och kommunikationschef Intellecta, 070-735 0702, lotta.boman@intellecta.com

Bysted ingår i Intellecta-koncernen som omfattar de ledande konsultbolagen Bysted Malmö, FFW, Hilanders Advertising, Intellecta Corporate, Rewir AB, River Cresco, Unreel och Wow Events. Koncernen har ca 560 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, Brasilien, USA, Vietnam och Kina. www.intellecta.se