Helene Fogelström är ny vd för Intellecta-företaget Wow

Helene Fogelström har utsetts till ny VD för brand experience-företaget Wow, som är ett dotterbolag inom Intellecta-koncernen.

Helene Fogelström, som tillträder posten som VD den 1 oktober, har sedan i april har varit byråledare på Wow tillsammans med Åsa Kellner. Helene har lång erfarenhet från olika roller i kommunikationsbranschen, både från konsultföretag och kundsidan och var fram till nyligen eventchef på Avanza. Åsa Kellner fortsätter som byråledare.

Jag ser fram emot att fortsätta utveckla Wow till ett ledande brand experience-företag. Vi är mitt i en mycket spännande och intensiv tid. En rad nya och intressanta kunder, som bland andra Dustin, Fotografiska, Åke Sundvall och Bravida har nyligen inlett samarbete med oss och flera andra stora kunder är på väg in, säger Helene Fogelström, tillträdande VD. – Vi har nu samlat ett härligt kreativt och strategiskt gäng på byrån och jag ser så fram emot att för göra denna resa tillsammans med dem alla, fortsätter Helene.

Vi är väldigt glada över att kunna knyta Helene till oss i denna centrala roll. Hennes breda kompetens och erfarenhet av kommunikation och varumärkesupplevelse är helt rätt för att ta Wow vidare i nästa steg av bolagets utveckling, säger Yann Blandy, VD och koncernchef för Intellecta AB.

Yann Blandy, VD och koncernchef, tfn 070-716 17 31, yann.blandy@intellecta.com

Helene Fogelström, VD Wow, tfn 070-660 61 00, helene.fogelstrom@wowevents.se

Lotta Boman, informations-och kommunikationschef, tfn 070-735 07 02, lotta.boman@intellecta.com

Om Intellecta

Intellecta-koncernen omfattar ledande konsultbolagen, Bysted AB, FFW Group, Hilanders Advertising AB, Intellecta Corporate AB, ISBIT GAMES AB, Rewir AB, River Cresco AB, Tomorrow Ltd, Unreel AB och Wow Events AB. Koncernen har ca 580 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Nederländerna, Storbritannien, Tyskland, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, USA, Brasilien, Vietnam och Kina. Intellecta är noterat på NASDAQ OMX Stockholm.

Citat

Helene Fogelström, VD WOW