Intellecta-koncernen hjälper Wiraya med koncept inför internationell expansion

Att i realtid interagera med sina kunder inom storskaliga automatiserade kanaler, alltså i själva kommunikationsögonblicket, är för många företag en önskedröm. Men det är faktiskt möjligt – och något som teamet inom Intellecta-koncernen tagit fasta på i ett nytt koncept för svenska supergrowth- och marketing techbolaget Wiraya som planerar internationell expansion.

Detta är ett riktigt bra exempel på ett lyckat samarbetsprojekt mellan Intellecta-byråerna Intellecta Corporate, Hilanders, Unreel och Wow, säger Åsa Kellner, Account Manager och strateg på Wow.

Wiraya är ett fantastiskt företag som ligger i absolut framkant inom storskalig kundkommunikation. Det som gör Wiraya unika är deras förmåga att i realtid anpassa budskapet utifrån mottagarens agerande inom automatiserade kanaler, vilket gör det hela mänskligt. Här finns stora affärsmöjligheter och det vill vi berätta för världen, säger Rickard Waldenström, Account Manager och strateg på Intellecta Corporate.

Kärnan i konceptet, som utgår från Wirayas produkt och erbjudande, handlar om att göra storskalig kundkommunikation mänsklig och att visa upp de goda resultat Wiraya uppnår. Flera av Wirayas kunder är så imponerade över de uppnådda resultaten som genereras med Wirayas cloudtjänst att de inte gärna berättar för sina konkurrenter om de nya möjligheterna.

Tänk paparazzi, du måste värja dig från kameror och nyfikna journalister. Du är stolt men vill ändå inte bli avslöjad. Lite så tänker vi att våra kunder känner när churn minskar med 6% tack vare Wirayas cloudtjänst. De vill inte berätta för sina konkurrenter hur man uppnått sina fantastiska resultat på kort tid, säger Charlotte Banning, Head of Marketing på Wiraya.

Svenska supergrowth- och marketing techbolaget Wiraya, nyligen profilerade i dagens industri, lanserar det nya kommunikationskonceptet under årets andra kvartal och förbereder samtidigt bolaget för expansion till Storbritannien.

Wirayas nya konceptfilm, bildmaterial och webbplats är nu live här!

För mer information, kontakta Åsa Kellner, kundansvarig och strateg, WOW, +46 708 37 61 27
asa.kellner@wowevents.se

Arbetsgrupp

Åsa Kellner – Kundansvarig och strateg, WOW

Victoria Lamppa – Digital Design Director, WOW

Daniel Åhlman – Copywriter Hilanders

Rickard Waldenström – Account manager och strateg, Intellecta Corporate

David Stark – Innehållsstrateg, Intellecta Corporate

Film – Unreel

Bild – Carl-Johan Paulin

Om Wiraya

Wiraya designar och utvecklar marknadens enda cloudtjänst för personlig och automatiserad kundkommunikation i realtid. Lösningen hjälper företag att effektivt aktivera, engagera och behålla sina kunder genom att individanpassa kommunikationen i stor skala. Nyckeln till framgång är att kommunikationen upplevs mänsklig trots att den är automatiserad. Under åren har Wiraya genererat oslagbara resultat vad gäller konvertering och högt kundvärde.

Om Intellecta

Intellecta är en global kommunikationskoncern som verkar i skärningspunkten av kreativ kommunikation och digital teknologi. Intellecta omfattar de ledande konsultbolagen Bysted AB, FFW Group, Hilanders Advertising AB, Intellecta Corporate AB, ISBIT GAMES AB, Rewir AB, River Cresco AB, Tomorrow Ltd, Unreel AB och Wow Events AB. Koncernen har ca 580 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Nederländerna, Storbritannien, Tyskland, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, USA, Brasilien, Vietnam och Kina.

Citat

Åsa Kellner, kundansvarig och strateg Wow