Ny valberedning för ICTA

ICTA AB (publ) informerar om att ny valberedning har utsetts.

Årsstämman den 11 maj 2017 antog beskrivningen av valberedningens uppdrag och principerna för sammansättning. Processen för valberedningens sammansättning inför årsstämman den 3 maj 2018 utgår från aktieägarlistan från Euroclear per den 31 augusti 2017 under ansvar av styrelsens ordförande. Valberedningen ska bestå av minst fyra och högst fem ledamöter. Denna process har resulterat i en ny valberedning som representeras av:

Stellan Atterkvist, ordförande i valberedning

Richard Ohlson

Lars Fredriksson

Nancy Stango

Valberedningens kontaktuppgifter finns på bolagets hemsida http://www.icta.se/bolagstyrning/valberedningen/

Richard Ohlson, Styrelseordförande ICTA AB, 070-975 99 11, richard.ohlson@icta.se

Om ICTA AB:

ICTA-koncernen omfattar de digitala konsultbolagen FFW Group och River Cresco AB samt ett minioritetsägande i spelutvecklingsbolaget ISBIT GAMES AB. Koncernen har cirka 460 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Nederländerna, Frankrike, Storbritannien, Tyskland, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, USA, Brasilien, Vietnam, och Australien.

Informationen är sådan att ICTA AB (publ) kan vara skyldig att offentliggöra den enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 16 november 2017 kl. 11:00 (CET).