Växande antal IFS-kunder driftsätter i molnet

IFS utökar sin molnlösning IFS Managed Cloud på Microsoft Azure för att inkludera IFS Field Service Management™

IFS meddelar en stark tillväxt i antalet implementeringar av lösningarna IFS Applications™ samt Enterprise Service Management (ESM) på molnplattformen Microsoft Azure.

IFS Managed Cloud på Microsoft Azure, en del av IFS breda molnerbjudande som lanserades i maj 2015, är en säker, tjänstebaserad single-tenantlösning. Bland kunderna som använder IFS molnlösningar finns:

• Aludium, en europeisk producent av aluminiumprodukter. Aludium var bland de första IFS-kunderna att driftsätta ett heltäckande affärssystem på IFS Managed Cloud på Microsoft Azure. Lösningen stödjer Aludiums toppmoderna produktion och internationella logistik. IFS Applications 9 kommer att implementeras vid företagets många anläggningar i Europa.
  • Jacopa, den brittiska leverantören av teknologi och tjänster inom vatten och avlopp, implementerade nyligen IFS Applications 9 med IFS Managed Cloud på Microsoft Azure. Implementeringen slutfördes på bara fyra månader i samarbete med Anthesis, som ingår i IFS Partner Network. Jacopa avknoppades nyligen från dess moderbolag Ovivo och lösningen kommer att stödja utvecklingen av företagets verksamhet vid dess fyra anläggningar med realtidsinformation för affärskritiska processer som inköp, tillverkning och support.
  • Texasbaserade Sunbelt Transformer Ltd. säljer och hyr ut nya och renoverade transformatorer genom ett landstäckande servicenätverk. Företaget valde IFS Managed Cloud på Microsoft Azure för att dra nytta av snabba driftsättningar, minskad komplexitet och risk samt lägre kostnader.

– Vi är mycket glada över det positiva mottagandet av vårt molnerbjudande bland nya och befintliga kunder. När företag väljer IFS Managed Cloud på Microsoft Azure signerar de ett enda kontrakt för en sömlöst integrerad tjänst. Eftersom IFS hanterar den tekniska miljön kan företag dra nytta av IFS expertis samt molnets ekonomiska fördelar utan att behöva investera i dyr teknisk kompetens eller infrastruktur. Detta är ett mycket attraktivt erbjudande som gör IFS lösningar ännu enklare att köpa, driftsätta och äga, säger Mark Boulton, Chief Marketing Officer, IFS.

– Det är glädjande att se ett växande antal IFS-kunder vända sig till Microsoft Azure för att dra nytta av molnets potential. IFS Managed Cloud på Microsoft Azure kombinerar IFS Applications heltäckande funktionalitet med det säkra och globalt skalbara Microsoft Azure-molnet för att erbjuda en flexibel affärslösning som snabbt kan anpassas efter skiftande behov, säger Nicole Herskowitz, Senior Director, Product Marketing, Microsoft Azure.

Som meddelades vid IFS World Conference i maj i år är nu IFS Field Service Management (FSM) tillgängligt som en tjänstebaserad molnlösning som kräver minimal IT-support för kunden. IFS FSM är en del av ESM-lösningen och erbjuder servicemjukvara som används av ledande företag inom ett antal olika branscher. Lösningen automatiserar alla aspekter av servicevärdekedjan, inklusive fältservice, kontrakt- och garantihantering, kundsupport, planering, fältkoordinering, reservdelar, reparation samt returlogistik.

Mer information om IFS molnlösningar finns här: www.ifsworld.com/cloud.

Anders Lundin, Corporate Communications. Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

Frédéric Guigues, Investor Relations. Telefon: 46 8 58 78 45 00, frederic.guigues@ifsworld.com

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) med cirka 2 700 anställda. IFS stödjer fler än 2 400 kunder över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på www.ifsworld.com.

Följ IFS på Twitter: @ifsworld

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/