InDex Pharmaceuticals presenterar på Introduce Investor Days

23 maj 2019 – InDex Pharmaceuticals Holding AB (publ) meddelar att VD Peter Zerhouni kommer att presentera bolaget på Introduce Investor Days på Haymarket by Scandic i Stockholm den 27 maj, kl. 9.30.

Eventet arrangeras av ABG Sundal Collier och är öppet för både privata och institutionella investerare. Presentationen kommer även att livesändas, och kan följas på www.introduce.se.

InDex är ett läkemedelsutvecklingsbolag med fokus på immunologiska sjukdomar med stora medicinska behov av nya behandlingsalternativ. Bolagets främsta tillgång är läkemedelskandidaten cobitolimod som är i sen klinisk utvecklingsfas för behandling av måttlig till svår ulcerös kolit – en funktions-nedsättande, kronisk inflammation av tjocktarmen. InDex har också utvecklat en plattform av patentskyddade substanser, så kallade DNA-baserade ImmunModulerande Sekvenser (DIMS), med potential att användas vid behandling av olika immunologiska sjukdomar. InDex är baserat i Stockholm. Bolagets aktier (kortnamn INDEX) handlas på Nasdaq First North Stockholm.

Redeye AB med e-postadress certifiedadviser@redeye.se och telefonnummer +46 8 121 576 90 är bolagets Certified Adviser. För mer information, vänligen besök www.indexpharma.com/sv.

Denna information lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 maj 2019 kl. 08:00 CET.