InDex Pharmaceuticals presenterar på Redeye Life Science Day 2020

24 november 2020 – InDex Pharmaceuticals Holding AB (publ) meddelar idag att VD Peter Zerhouni kommer att presentera bolaget den 26 november kl. 13:50 på Redeye Life Science Day. Presentationen livesänds och kommer att kunna följas på https://www.redeye.se/events/792760/redeye-life-science-day där presentationen även i efterhand kommer att finnas tillgänglig.

Presentationen kommer även i efterhand att finnas tillgänglig på bolagets sida i Redeye Universe (www.redeye.se/company/index-pharmaceuticals) samt på bolagets hemsida (www.indexpharma.com).

InDex är ett läkemedelsutvecklingsbolag med fokus på immunologiska sjukdomar med stora medicinska behov av nya behandlingsalternativ. Bolagets främsta tillgång är läkemedelskandidaten cobitolimod som är i sen klinisk utvecklingsfas för behandling av måttlig till svår ulcerös kolit – en funktionsnedsättande, kronisk inflammation av tjocktarmen. InDex har också utvecklat en plattform av patentskyddade substanser, så kallade DNA-baserade ImmunModulerande Sekvenser (DIMS), med potential att användas vid behandling av olika immunologiska sjukdomar.

InDex är baserat i Stockholm. Bolagets aktier (kortnamn INDEX) handlas på Nasdaq First North Growth Market Stockholm. Redeye AB med e-post certifiedadviser@redeye.se och telefonnummer +46 8 121 576 90 är bolagets Certified Adviser. För mer information, vänligen besök www.indexpharma.com/sv

Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 24 november 2020 kl. 08:00 CET.