Hatstore - Ännu en ny kund till Ingrid

Hatstore är den senaste i raden av nya kunder till SaaS-bolaget Ingrid. Förmågan att snabbt - redan i år - kunna etablera sig på ytterligare 20 marknader fällde avgörandet.

Hatstore har efter en upphandling valt att lägga in SaaS-bolaget Ingrids leveransväljare i sin kassa på nätet. Hatstore expanderar aggressivt, och lägger till 20 nya marknader under 2022. Ingrid spelar en central roll i att kunna ge konsumenten leveransalternativ anpassade för respektive marknad. Hatstore kommer också att använda sig av Ingrids spårningsmodul för att ge sina kunder en bättre leveransupplevelse och minska antalet ärenden till kundtjänst.

- Ingrids tjänster spelar en central roll i vår expansionsstrategi. I slutet av året kommer vi att finnas på 51 marknader, det är 20 fler än idag. Det är väldigt viktigt för oss att kunna erbjuda leveransalternativ som folk är vana vid på varje marknad. Vi har varit begränsade i vilka leverantörer vi kunnat erbjuda våra kunder, men tack vare Ingrid är inte detta något problem längre, säger Patrik Karlsson E-commerce Manager på Hatstore.

- Hatstore har stora ambitioner och vi är glada över att kunna vara med på resan. Vi har utvecklat vår plattform för att möta de komplexa behov som kunder som Hatstore har, och det är roligt att få ytterligare bevis på att vi tänkt rätt… hats off!, säger Piotr Zaleski, VD på Ingrid.

De senaste 30 dagarna har cirka en miljon svenskar använt sig av Ingrids tjänster. Företaget växer snabbt. Idag har bolaget drygt 70 anställda. Några av Ingrids övriga kunder är Adlibris, Apotek Hjärtat, NA-KD, Elon, Footway och Gant. Bolaget grundades av bland andra Piotr Zaleski och Anders Ekman och backas av Blq Invest, Schibsted och Verdane.

Ingrid grundades 2015 med en vision om att skapa leveransupplevelser som passar människors liv. Genom att kundanpassa leveranser och returer skapar Ingrid en bättre helhetsupplevelse för kunden och därmed större effektivitet för både e-handlare och transportör.