Penser Access: Insplorion - Många vägar framåt

2020 har präglats av nedstängningar i den akademiska världen, vilket försvårat möjligheterna att komma till avslut med instrumentförsäljning. Samtidigt får Insplorions teknologi alltmer uppmärksamhet vad gäller såväl vätgas- luftkvalitet- och batterisensorerna. Teknologin har sannolikt många möjliga applikationsområden som går att kommersialisera. Tydligast potential ser vi i batterisensorn. Insplorion har finansiering för ca ett år framöver, under vilket det sannolikt kan hända mycket. Vi ser en hög risk i aktien, men också en hög potential.

Läs den fullständiga analysen: https://links.penser.se/f/a/insp_20201023.pdf

Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på www.penser.se

Insplorion AB, med vår revolutionerande sensorplattform, NanoPlasmonic Sensing (NPS), har idag fyra huvudsakliga verksamhetsgrenar. luftkvalitetsensorer, vätgassensorer, batterisensorer och forskningsinstrument. Sensorerna är små, tåliga och kostnadseffektiva vid volymtillverkning. Vår sensorteknik möjliggör luftkvalitetssensorer i hem, fordon och offentlig miljö. Våra vätgassensorer visar en responstid på under sekunden, vilket gör dem till de snabbaste i världen och kommer att främja tillväxten av vätgasanvändning, Batterisensorerna optimerar styrning och användning av batterier, Våra instrument ger forskare världen över nanometerkänslig realtidsdata om processer på ytor inom områden som katalys, material- och biovetenskap.