Förändring av antal aktier och röster i Instalco

Enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument ska svenska aktiebolag vars aktier är upptagna till handel på en reglerad marknad och som ökar eller minskar det totala antalet aktier eller röster i bolaget offentliggöra ändringar per den sista handelsdagen i aktuell månad.

Per den 31 juli 2020 finns det totalt 51 778 236 aktier och röster i Instalco AB (”Instalco” eller ”Bolaget”).

Förändringen av antal aktier och röster i Bolaget har föranletts av styrelsens beslut att emittera totalt 149 920 nya aktier med stöd av bolagsstämmans bemyndigande som betalning i samband med förvärven av VentPartner i Sverige AB, FTX Teknik & Service AB, Uudenmaan Lämpötekniikka Oy och komplettering för Östersjö Elektriska AB, samt 1 154 294 aktier i samband med utnyttjande av teckningsoptioner i Bolagets incitamentsprogram från 2017.

Offentliggörande
Denna information är sådan information som Instalco AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 31 juli 2020 kl. 17:45 CET.

Fredrik Trahn, Kommunikations- och IR-ansvarig
Telefon 070-913 67 96, fredrik.trahn@instalco.se

Instalco är ett av Nordens ledande installationsföretag som inom el, VS, ventilation, kyla och industri. Vi utför installationer, service och underhåll av fastigheter och anläggningar i Sverige, Norge och Finland. Verksamheten bedrivs genom ett 75-tal dotterbolag, med stöd från en liten central organisation. Instalco är noterat på Nasdaq Stockholm under kortnamn INSTAL. För mer information, besök www.instalco.se

Om oss

Instalco är ett av Nordens ledande installationsföretag inom vs, el, ventilation, kyla och industri. Vi ansvarar för installationer, service och underhåll av fastigheter och anläggningar i Sverige, Norge och Finland. Instalco omsätter 5 miljarder och har cirka 2 500 medarbetare i ett 65-tal bolag i Norden.