Förvärv av Grums Rör

Instalco förvärvar Grums Rör AB som arbetar med installation och service av VVS. Genom förvärvet breddar Instalco sig till ett nytt geografiskt område i Värmland.

Grums Rör med 14 anställda har en omsättning om cirka 32 miljoner. Bolaget arbetar med industrier, företag och offentliga lokaler, såväl nybyggnationer som renoveringar, exempelvis badrum, värmepumpar, pannor och beredare.

- Genom förvärvet etablerar vi oss nu på en ny geografisk marknad. Grums Rör kommer att bli ett naturligt komplement till våra tidigare bolag i regionen. Grums Rör är också stora inom service vilket är ett prioriterat tillväxtområde för Instalco, säger Ulf Bergquist, affärsområdeschef för Instalco Väst.

Grums Rör som grundades 1987 är ett mindre familjeföretag som arbetar nära sina kunder. Bolaget arbetar med totalentreprenader, partnering och generalentreprenader.

- Vi ser fram emot att bli en del av Instalco för att få möjligheter utveckla vårt företag till nästa nivå. Vi vill också bidra med vår kunskap och våra kundkontakter, säger Niklas Thuresson, vd i Grums Rör.

Instalco förvärvar 100 procent av aktierna i Grums Rör AB med tillträde 8 juli.

Ulf Bergquist, affärsområdeschef Instalco Väst, 070-627 50 60, ulf.bergquist@instalco.se
Fredrik Trahn, kommunikations- och IR-chef Instalco, 070-913 67 96, fredrik.trahn@instalco.se

Instalco är ett av Nordens ledande installationsföretag inom el, VS, ventilation, kyla, industri och teknikkonsult. Vi utför projektering, installationer, service och underhåll av fastigheter och anläggningar i Sverige, Norge och Finland. Verksamheten bedrivs genom ett 115-tal dotterbolag, med stöd från en liten central organisation. Instalco är noterat på Nasdaq Stockholm under kortnamn INSTAL. För mer information, besök www.instalco.se