Instalco stärker närvaron i mellersta Norge

Instalco förvärvar de två bolagen URD Klima Oppdal AS och URD Klima Service Oppdal AS och stärker därmed sin närvaro i mellersta Norge. De båda bolagen arbetar inom områdena ventilation, värme och kyla.

URD Klima-bolagen med säte i Oppdal söder om Trondheim har tillsammans 28 medarbetare och omsätter cirka 45 miljoner norska kronor.

- Förvärvet av URD Klima-bolagen är strategiskt viktigt för oss då vi stärker positionen i regionerna Trøndelag, Møre og Romsdal och Innlandet i mellersta Norge vilket är ett område med stora möjlighet för oss, säger Roger Aksnes, affärsområdeschef Instalco Norge.

URD Klima-bolagen har ett geografiskt läge som gör att ett samarbete Instalcobolagen Teknisk Ventilasjon i Trondheim och Haug og Ruud VVS i Lillehammer blir naturligt.

URD Klima Oppdal grundades 1999 och verksamheten är inriktad på projektering och installation av värme-, ventilation-, och kylsystem. Systerbolaget URD Klima Service Oppdal är inriktat på installationer, service och underhåll av värmepumpar, ventilation och kylsystem.

- Vi gläder oss att bli en del av Instalco med de möjligheter som erbjuds inom gruppen och det expansiva affärsområdet i Norge, säger Ivar Snøve, grundare av URD Klima-bolagen i Oppdal.

Instalco förvärvar 100 procent av aktierna i URD Klima Oppdal AS och URD Klima Service Oppdal AS och med tillträde 14 september.

Roger Aksnes, affärsområdeschef Instalco Norge +47 916 524 19, roger.aksnes@instalco.se
Fredrik Trahn, kommunikations- och IR-chef Instalco, 070-913 67 96, fredrik.trahn@instalco.se

Instalco är ett av Nordens ledande installationsföretag inom el, VS, ventilation, kyla, industri och teknikkonsult. Vi utför projektering, installationer, service och underhåll av fastigheter och anläggningar i Sverige, Norge och Finland. Verksamheten bedrivs genom ett 120-tal dotterbolag, med stöd från en liten central organisation. Instalco är noterat på Nasdaq Stockholm under kortnamn INSTAL. För mer information, besök www.instalco.se