Instalcobolaget Highcon tecknar nytt ramavtal med LKAB

Instalcos bolag Highcon har tecknat ett nytt treårigt ramavtal med LKAB gällande uppförande av byggnadsställningar vid kommande arbeten vid LKAB:s anläggningar.

LKAB bygger vidare på samarbetet med Highcon och det nya ramavtalet ger LKAB möjlighet att löpande avropa uppförande av byggnadsställningar i anläggningarna i Gällivare, Kiruna och Svappavaara under den kommande avtalsperioden.

– Vi är glada och stolta över att återigen ha fått förnyat förtroende från LKAB. Detta är ett bevis för oss att vi under flertalet år har levererat enligt LKAB:s högt ställda förväntningar på säkerhet, service och kvalitet, säger Daniel McCabe vd på Highcon.

Instalcobolaget Highcon med säte i Härnösand har sedan 2015 ett nära samarbete med LKAB som leverantör av byggnadsställningar till LKAB:s anläggningar.

Daniel McCabe, vd Highcon, 070-666 84 08, daniel@highcon.se
Fredrik Trahn, kommunikations- och IR-chef Instalco, 070-913 67 96, fredrik.trahn@instalco.se

Instalco är ett av Nordens ledande installationsföretag inom el, VS, ventilation, kyla, industri och teknikkonsult. Vi utför projektering, installationer, service och underhåll av fastigheter och anläggningar i Sverige, Norge och Finland. Verksamheten bedrivs genom ett 120-tal dotterbolag, med stöd från en liten central organisation. Instalco är noterat på Nasdaq Stockholm under kortnamn INSTAL. För mer information, besök www.instalco.se