Instalcos styrelse har beslutat om återköp av egna aktier

Styrelsen i Instalco AB (publ) har med stöd av bemyndigandet från årsstämman den 7 maj 2020 beslutat påbörja återköp av egna aktier. Syftet med återköpen är att i första hand använda aktierna som betalning i samband med framtida förvärv.

Enligt bemyndigandet från årsstämman har styrelsen möjlighet att genomföra återköpen vid ett eller flera tillfällen under tiden fram till nästa årsstämma. Vidare får återköp ske av högst så många aktier att bolaget efter varje återköp innehar högst 5 procent av det totala antalet aktier i bolaget. Styrelsen avser dock initialt att genomföra återköp motsvarande ett belopp om upp till maximalt 30 miljoner kronor. Återköpen får inledas den 19 november 2020.

Aktierna ska återköpas på Nasdaq Stockholm till ett pris per aktie inom det vid var tid registrerade kursintervallet, varmed avses intervallet mellan högsta köpkurs och lägsta säljkurs. Betalning för aktierna ska erläggas kontant.

Vid tidpunkten för detta pressmeddelande innehar Instalco inga egna aktier.

Fredrik Trahn, Kommunikations- och IR-ansvarig
070-913 67 96, fredrik.trahn@instalco.se

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 november 2020 kl. 08:00 CET.

Instalco är ett av Nordens ledande installationsföretag som inom el, VS, ventilation, kyla och industri. Vi utför installationer, service och underhåll av fastigheter och anläggningar i Sverige, Norge och Finland. Verksamheten bedrivs genom ett 80-tal dotterbolag, med stöd från en liten central organisation. Instalco är noterat på Nasdaq Stockholm under kortnamn INSTAL. För mer information, besök www.instalco.se