Två Instalcobolag i samarbete i nytt uppdrag i Helsingfors

Två finska Instalcobolag är delaktiga i byggnationen av en innovativ kontorsbyggnad i Helsingfors. Uudenmaan Lvi-Talo och Milvent har fått uppdraget att i nära samarbete installera värme, kyla, sanitet och ventilation i Ilmalan Aura. Uppdraget ska utföras under 2023-2024 och har ett ordervärde om cirka 60 miljoner kronor.

Den fem våningar höga kontorsbyggnaden Ilmalan Aura, på cirka 17 000 kvadratmeter, ska färdigställas under 2024. Fastighetens anpassningsbara planlösningar och mångsidiga tjänster är designade för att möta framtidens arbetsliv.

Uppdraget innefattar installationer av värme, kyla, sanitet och ventilation och görs på uppdrag av byggbolaget Hartela. Ambitionen är att projektet ska bli ett Hållbarhetsklassat Instalcoprojekt.

- Nu börjar vi se resultaten av att Instalcobolag jobbar ihop i Finland. Ilmalan Aura är ett spännande projekt med snäva tidsramar och vi vann uppdraget för att Uudenmaan Lvi-Talo och Milvent, ett av våra nyaste Instalcobolag i Finland, tillsammans kunde erbjuda en helhetslösning till kunden med gemensamt och aktivt projektledarskap mellan bolagen, säger Tero Viinikka, divisionschef VS och ventilation Instalco Finland.

Tero Viinikka, divisionschef VS och ventilation Instalco Finland, +358 50 413 71 72, tero.viinikka@instalco.se

Fredrik Trahn, kommunikations- och IR-chef Instalco, 070-913 67 96, fredrik.trahn@instalco.se

Instalco är ett av Nordens ledande installationsföretag inom el, VS, ventilation, kyla, industri och teknikkonsult. Vi utför projektering, installationer, service och underhåll av fastigheter och anläggningar i Sverige, Norge och Finland. Verksamheten bedrivs genom ett 130-tal dotterbolag, med stöd från en liten central organisation. Instalco är noterat på Nasdaq Stockholm under kortnamn INSTAL. För mer information, besök www.instalco.se