Entreprenad- och affärsjurist sökes till VVS Företagen

Entreprenad- och affärsjurist sökes av VVS Företagen. Du kommer att svara för verksamhetsutveckling inom det entreprenad- och affärsjuridiska området. Rådgivning, tvistelösning och stöd till medlemsföretagen ingår som en del i arbetet.

Arbetsuppgifter och ansvarsområde
Du kommer att svara för VVS Företagens fortsatta verksamhetsutveckling inom det entreprenad- och affärsjuridiska området i syfte att förbättra förutsättningarna för medlemsföretagens företagande. För deras räkning kommer du att arbeta med rådgivning, utbildning, information och tvistelösning, huvudsakligen när det gäller branschjuridiska frågor t.ex. inom entreprenad-, försäkrings- och upphandlingsrätt. Du är intresserad av företagsfrågor och som jurist är du med och påverkar både branschen och medlemsföretagen.

Du kommer att representera VVS Företagen i olika branschsammanhang och vara VDs stöd och rådgivare, bland annat när det gäller bolagsjuridiska frågor. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Stockholm.

Din profil
Du är van att arbeta konsultativt och självständigt inom dina områden. Du har flera års relevant erfarenhet från arbete på bolag, advokatbyrå eller annan organisation, samtidigt som du är affärsdrivande.  Som person är du relationsskapande, kommunikativ samt duktig på att uttrycka dig i tal och skrift för att kunna skapa förtroende hos såväl medlemmar som hos branschkollegor.  Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete där du får möjlighet att träffa många olika människor och skapa nya kontakter och där balans mellan arbete och fritid är en verklighet.

Ansökan
För mer information om tjänsten så kontaktar du rekryteringskonsult Erik Karlsson på HR Commitment, telefon 08-650 58 00. Urval och behandling av inkomna handlingar sker löpande varför vi gärna tar emot din ansökan så snart som möjligt. Du skickar din ansökan med CV och ett personligt brev märkt "VVS Företagen" till ansokan@hrcommitment.se.