Ny kommunikationschef stärker EIOs budskap

Karoline Hammar har tillträtt som ny kommunikationschef på Elektriska Installatörsorganisationen EIO. Hon kommer närmast från VVS Företagen samt egen konsultverksamhet. Karoline har mångårig erfarenhet inom kommunikation från bland annat internationella koncernerna SEB och Swedish Match.

- Jag välkomnar varmt Karoline till EIO. Hennes erfarenhet av kommunikationsarbete från tidigare arbetsgivare samt kunskap om byggsektorn i stort, ser jag som en stor tillgång för EIOs utveckling och vidare verksamhet. Vi har redan haft tillfälle att lära känna Karoline under 2014 då hon haft konsultuppdrag för EIOs kommunikationsavdelning, vilket har fungerat mycket bra. Att Karoline nu väljer att kliva in, borgar för ett bra och kreativt arbete, säger Jan Siezing, vd på EIO.

Karoline får ett övergripande ansvar för kommunikation som inkluderar medlemskommunikation, medierelationer samt opinionsarbete.

- Jag ser fram emot att bli en del av EIOs team och bidra till att stärka våra medlemmar samt att driva frågor som elsäkerhet och behörighetsutredningen som blir allt viktigare under 2015, säger Karoline Hammar.

Karoline Hammar börjar sin tjänst den 1 januari och blir en del av EIOs ledningsgrupp. Hon efterträder Monica Berling som valt att gå vidare med andra uppdrag i näringslivet.

Charlotte Printz, PR-ansvarig
charlotte.printz@eio.se

Elektriska Installatörsorganisationen (EIO) är en partipolitiskt obunden och oberoende bransch- och arbetsgivarorganisation för Sveriges el- och teleteknikföretag. Vi har närmare 2 800 medlemsföretag med sammanlagt över 26 500 anställda som omsätter 33 miljarder kronor. Sedan 1906 - i över hundra år – har EIO arbetat med att stärka medlemsföretagens och elteknikbranschens konkurrenskraft.