Styrelse, vd och ledning utsedd i nytt gemensamt servicebolag

Arbetsprocessen med att bilda ett nytt gemensamt servicebolag för Elektriska Installatörsorganisationen EIO och VVS Företagen går stadigt framåt. Efter ett första styrelsemöte i förra veckan togs beslut om vem som blir vd i det nya bolaget och hur den nya organisationen kommer att se ut.

Vd för det nya servicebolaget blir Jan Siezing, nuvarande vd i EIO.  Vice vd blir Johan Mossling, vd i VVS Företagen. Syftet att skapa en stark och effektiv organisation som ännu bättre kan stödja och företräda alla medlemsföretag står därmed fast och arbetet att forma en verksamhetsplan kan börja.

Det gemensamma bolagets uppdrag är att skapa ökad medlemsnytta och att nuvarande verksamheter ska utvecklas vidare, med särskilt fokus på att effektivisera och förbättra, samt möta och påverka en framtida utveckling av branscherna. Det nya gemensamma bolaget sjösätts vid årsskiftet 2015/2016.

- Vi samlar gemensamma resurser helt enkelt därför att vi vill bli en starkare röst för våra medlemmar i såväl branschfrågor som i arbetsgivarfrågor, säger Jan Siezing.

- Båda organisationerna är relativt små, men tillsammans blir vi en betydande del av installationssektorn. Det ger stöd för att stärka och synliggöra sektorn och vår förhoppning är att vi kommer att lyckas med detta och snabbt se positiva effekter, säger Johan Mossling.

Fakta om nya servicebolaget
EIO och VVS Företagen har tillsammans cirka 4 000 medlemsföretag med drygt 46 500 anställda inom elteknik och VVS. Tillsammans omsätter medlemsföretagen 58 miljarder kronor varje år.

Styrelse för det nya servicebolaget:
Anders Mattsson, AB CJ Björnberg, ordförande
Thomas Carlsson, Eltaktik i Sverige AB, vice ordförande
Staffan Påhlsson, Bravida Sverige AB
Fredrik Sederholm, Imtech Elteknik AB
Thomas Lundin, Caverion Sverige AB
Tomas Tavér, Friginor Kylmontage & Service AB
Rikard Hanson, AB Oscar Hanson VVS
Liselott Gustafsson, Gustafssons Rör i Umeå AB
Bernt Mårtensson, NS Norisol Sverige AB
Mikael Westlund, Midroc Elektro AB
Johnny Petré, Lindsténs Elektriska AB
Marie Olsson, Elektriska AB Lennström

VD för det nya servicebolaget:
Vd för nya bolaget blir Jan Siezing, vd i EIO samt vice vd blir Johan Mossling, nuvarande vd i VVS Företagen.

Det nya servicebolagets ledning:
Jan Siezing, VD
Johan Mossling, vice VD och Chef Medlemsservice
Karoline Hammar, Chef Kommunikation
Karolina Filipsson, Chef Verksamhetsstöd
Åsa Kjellberg Kahn, Chef Arbetsmarknad
Johan Martinsson, Chef Branschutveckling och Affärsjuridik
Jens Albrektsson, Chef Kompetensförsörjning
Lovisa Elmgren, Bolagsjurist

Jan Siezing, vd EIO

jan.siezing@eio.se
08-762 75 77

Johan Mossling, vd VVS Företagen
johan.mossling@vvsforetagen.se
08-762 75 14

Elektriska Installatörsorganisationen (EIO) är en partipolitiskt obunden och oberoende bransch- och arbetsgivarorganisation för Sveriges el- och teleteknikföretag. Vi har närmare 2 800 medlemsföretag med sammanlagt över 26 500 anställda som omsätter 33 miljarder kronor. Sedan 1906 - i över hundra år – har EIO arbetat med att stärka medlemsföretagens och elteknikbranschens konkurrenskraft.

Vi samlar gemensamma resurser helt enkelt därför att vi vill bli en starkare röst för våra medlemmar i såväl branschfrågor som i arbetsgivarfrågor.
Jan Siezing, vd EIO
Båda organisationerna är relativt små, men tillsammans blir vi en betydande del av installationssektorn. Det ger stöd för att stärka och synliggöra sektorn och vår förhoppning är att vi kommer att lyckas med detta och snabbt se positiva effekter.
Johan Mossling, vd VVS