Investerum Basic Value är nu tillgänglig på handelsplattformar

- Fonden kan nu handlas via Nasdaq OMX Nordic Fund Market och MFEX.

Genom att Investerum Basic Value finns tillgänglig på Nasdaq OMX Nordic Fund Market och MFEX’s handelsplattformar är fonden mer åtkomlig för svenska fondsparare såväl som för den internationella marknaden. För att placera i fonden kan nu kunder lägga en order direkt via sitt befintliga institut.

Investerum Basic Value är en UCITS-fond som främst investerar i mogna, väletablerade bolag med utmärkande långsiktiga konkurrensfördelar. Fonden är koncentrerad med 20-40 innehav och kan innehålla upp till 100% aktier oavsett bransch eller region. Likväl kan fonden ha en större del obligationer när förvaltaren anser att värderingarna på marknaden är för höga.

Ansvarig extern distribution
oscarson@investerum.se

Investerum AB är registrerat värdepappersbolag. Bolaget står under tillsyn av Finansinspektionen och våra kunder omfattas av det statliga investerarskyddet. Kontor i Stockholm, Kista och Uppsala.

Taggar:

Citat

”Det är glädjande att vi fortsätter att göra det enklare för fondsparare att placera i Basic Value och att de därmed får tillgång till Investerums långsiktiga förvaltningsfilosofi Value Investing ”
Krister Huth, VD