Investerum utökar sitt kunderbjudande inom segmentet förmögna privatpersoner

- Stefan Westin och Carl Johan Kinberg tar plats bland bolagets rådgivare.

Investerum bedömer att efterfrågan på kvalificerad investeringsrådgivning med välskött förvaltning kommer att fortsätta öka. Därför utökar bolaget antalet rådgivare för att kunna erbjuda Value Investing till fler kunder på den svenska marknaden. Stefan Westin har anställts för att ta Investerums tjänster vidare till förmögna privatpersoner och Carl Johan Kinberg förstärker bolagets befintliga team av rådgivare.

Stefan är i botten jurist och har lång erfarenhet inom private banking där han arbetat för SEB på den svenska marknaden samt för Nordea, SEB och Commerzbank i Luxemburg.

Carl Johan har arbetat med rådgivning i nästan 20 år inom bank och försäkring. Bland annat har han arbetat som rådgivare på Skandia och Swedbank samt varit förvaltande mäklare på Söderberg & Partners.

”Vi är glada över att ha fått en utökning av vårt team av rådgivare. Både Stefan och Carl Johan har gedigen erfarenhet från branschen och innehar de egenskaper som krävs för att idag verka som kvalificerade investeringsrådgivare.”
- Krister Huth, VD

Ytterligare information:

Krister Huth
08-522 984 51
k.huth@investerum.se

Investerum AB är registrerat värdepappersbolag. Bolaget står under tillsyn av Finansinspektionen och våra kunder omfattas av det statliga investerarskyddet. Kontor i Stockholm, Kista och Uppsala.

Taggar:

Citat