Margareta Lindahl – Ny styrelseledamot i Investerum AB

Report this content

Margareta Lindahl har lång erfarenhet av bank- och finansbranschen. Hon är för närvarande ordförande för Northmill Bank AB och bedriver även konsultverksamhet och styrelseutbildningar inom den finansiella sektorn. Hon har dessförinnan haft en karriär inom Landshypotek Bank AB, Transcendent Group Sverige AB samt Finansinspektionen.

”Jag ser så framemot att få vara en del av Investerum och få bidra till att fler kunder får ta del av Investerums tjänster och kunskap. Investerum har enligt mig en solid grund och stark potential att växa, en resa jag väldigt gärna är med på”, säger Margareta Lindahl.

Med sina erfarenheter från bank- och finanssektorn bidrar Margareta inte bara med branschkunskaper utan även med stort kunnande i styrelsefrågor för finansiella institut. Den här kompetensförstärkningen av styrelsen är en viktig komponent för Investerums framtida utveckling.

Krister Huth
Styrelseordförande
Investerum AB

För mer information, vänligen kontakta:

Krister Huth
Styrelseordförande
08-522 984 00

k.huth@investerum.se

Om Investerum
Investerum AB är ett hos Finansinspektionen registrerat värdepappersbolag som bedriver kapitalförvaltning och försäkringsdistribution. Bolaget står under tillsyn av Finansinspektionen och våra kunder omfattas av det statliga investerarskyddet.