Ny styrelseledamot i Investerum AB

- Sten Olofsson tillträder som styrelseledamot

Sten har gedigen erfarenhet från den finansiella sektorn, statligt ägda företag, noterade bolag liksom familjeföretag. Bland annat har Sten varit revisor för Carnegie Asset Management Sverige AB, Naventi Fonder AB, Sparbanken Gotland och Länsförsäkringar Gävleborg.

”Vi är väldigt nöjda med att ha fått tillskott till vår styrelse med den kompetens som Sten besitter. Genom sitt arbete med finansiella och börsnoterade bolag är Sten väl insatt i frågor avseende den finansiella sektorn”
- Krister Huth, Styrelseordförande

Gunnar Åkerman
akerman@investerum.se

Investerum AB är ett registrerat värdepappersbolag. Bolaget står under tillsyn av Finansinspektionen och våra kunder omfattas av det statliga investerarskyddet. Kontor i Stockholm, Kista och Uppsala.

Taggar:

Om oss

Investerumgruppen består av ett flertal bolag med huvudsaklig inriktning på de två rörelsedrivande verksamheterna. Investerum Pension KB som har huvudsaklig inriktning på försäkringsförmedling och Investerum AB med huvudsaklig inriktning på förvaltning. Investerum Pension KB är registrerad försäkringsförmedlare under Finansinspektionens tillsyn och Investerum AB som är registrerat värdepappersbolag och försäkringsförmedlare under Finansinspektionens tillsyn. Som kund hos Investerum har du den statliga insättningsgarantin samt investerarskydd. Investerum har även ansvarsförsäkring kopplad till förmögenhetsskada vid finansiell rådgivning.