Ny styrelseordförande i Investerum AB

- Krister Huth blir ny styrelseordförande

”Krister har en lång historia i bolaget inom flera vitala roller och kan bolagets struktur mycket väl. Krister har även en gedigen kunskap och erfarenhet avseende frågor gällande regelefterlevnad samt hur ett effektivt styrelsearbete bedrivs. Vi är väldigt nöjda med att Krister nu axlar rollen som styrelseordförande”
- Ulf Mossegård, delägare och tidigare styrelseordförande.

Gunnar Åkerman
akerman@investerum.se

Investerum AB är ett registrerat värdepappersbolag. Bolaget står under tillsyn av Finansinspektionen och våra kunder omfattas av det statliga investerarskyddet. Kontor i Stockholm, Kista och Uppsala.

Taggar:

Om oss

Investerumgruppen består av ett flertal bolag med huvudsaklig inriktning på de två rörelsedrivande verksamheterna. Investerum Pension KB som har huvudsaklig inriktning på försäkringsförmedling och Investerum AB med huvudsaklig inriktning på förvaltning. Investerum Pension KB är registrerad försäkringsförmedlare under Finansinspektionens tillsyn och Investerum AB som är registrerat värdepappersbolag och försäkringsförmedlare under Finansinspektionens tillsyn. Som kund hos Investerum har du den statliga insättningsgarantin samt investerarskydd. Investerum har även ansvarsförsäkring kopplad till förmögenhetsskada vid finansiell rådgivning.

Citat

Ulf Mossegård, delägare och tidigare styrelseordförande.