Flaggningsmeddelande i Bonäsudden Holding AB (publ)

Investment AB Spiltan blir ny storägare i fastighetsbolaget Bonäsudden Holding AB (publ). Holmströmsgruppen har sålt hela sitt innehav till investmentbolaget Spiltan om 481 129 aktier, vilket motsvarar 28,6 % av kapital och röster i fastighetsbolaget. Investment AB Spiltan äger inga aktier i Bonäsudden sedan tidigare.

Bonäsudden Holding AB (publ) är noterat på Nasdaq First North Growth Market sedan juli 2015.

Fastigheter är ett viktigt segment i vår portfölj och vi har en lång historik med framgångriska fastighetsinvesteringar, säger Per H Börjesson, vd för Investment AB Spiltan. Vi är en långsiktig ägare och ser stor potential och utvecklingsmöjligheter i Bonäsudden framöver.

För mer information, kontakta:

Per H Börjesson, vd Investment AB Spiltan, tel: 0708-797101 eller phb@spiltan.se

Investment AB Spiltan är ett investmentbolag som investerar i noterade och onoterade svenska företag som drivs av duktiga entreprenörer. Spiltan äger idag en portfölj värderad till cirka 8 miljarder kronor, med en spännvidd från fastigheter till techbolag. Några av innehaven: Paradox Interactive, NuvoAir, P&E, XMReality, Train Alliance och Spiltan Fonder. Spiltan har ca 4 600 aktieägare och aktien handlas månadsvis på Pepins. Mer information finns på Spiltan.se