Flaggningsmeddelande i Slitevind AB

Investment AB Spiltan har ökat innehavet i Slitevind AB till 10 % av kapital och röster. Antalet aktier uppgår nu till 593 021 st.

Aktien noterades på Nasdaq First North Growth Market i maj 2019.

– Vi investerade i Slitevind redan 2010 när bolaget fortfarande var onoterat, säger Per H Börjesson, VD för Investment AB Spiltan. Vi har fått vara med på en spännande resa med växlande vindar. Med ytterligare kapitalresurser kan Slitevind investera i fler mindre vindkraftsparker till attraktiva priser, vilket varit en framgångsrik modell de senaste åren. Vi tycker också att det är trevligt att kunna öka andelen hållbara investeringar i vår portfölj.

För mer information, kontakta:

Per H Börjesson, VD Investment AB Spiltan, tel: 0708-797101 eller phb@spiltan.se

Investment AB Spiltan är ett investmentbolag som investerar i noterade och onoterade bolag som drivs av duktiga entreprenörer. Med målsättningen att investera för att behålla, personligt engagemang och entreprenörskap skapar Spiltan förutsättningar för en stabil utveckling och bra avkastning.

Spiltan äger idag en portfölj värderad till ca 5 miljarder kronor. Spiltan har nu ca 3 800 aktieägare och aktien handlas månadsvis på Pepins.com/Alternativa Listan (www.pepins.com). Mer information finns på www.spiltan.se.

Vi investerade i Slitevind redan 2010 när bolaget fortfarande var onoterat och har fått vara med på en spännande resa med växlande vindar. Med ytterligare kapitalresurser kan Slitevind investera i fler mindre vindkraftsparker till attraktiva priser, vilket varit en framgångsrik modell de senaste åren. Vi tycker också att det är trevligt att kunna öka andelen hållbara investeringar i vår portfölj.
Per H Börjesson, VD för Investment AB Spiltan.