Göran Pallmar blir vice vd på Investment AB Spiltan

Investment AB Spiltan fortsätter att utveckla och stärka sin organisation. Som ett led i detta har Göran Pallmar utsetts till vice vd.

Göran Pallmar har varit investment manager på Spiltan sedan 2018 och får nu utökat ansvar i att bistå och säkerställa investmentbolagets utveckling. Investment AB Spiltan har en stark kassa och målet är att öka antalet investeringar i nya bolag på sikt.

Göran har tidigare varit vd på Provider Investment, och har en lång erfarenhet av att investera i snabbväxande teknikbolag. Han kommer nu att komplettera Spiltans vd och grundare, Per H Börjesson som talesperson, särskilt i frågor kring techportföljen och andra tillväxtbolag.

– Tjänsten som vice vd har tidigare inte funnits hos oss, säger Per H Börjesson, vd för Investment AB Spiltan. I takt med att vi växer behöver även vår organisation utvecklas. Det finns en bra match mellan Görans approach kring investeringar och Spiltans värdegrund. Göran inser att det krävs engagemang och tid för att bygga bra bolag. I sin roll som vice vd får han nu möjlighet att utveckla vår investeringsprocess och fortsätta stärka Spiltan långsiktigt.

– Jag känner mig väldigt hedrad och ödmjuk inför uppdraget, säger Göran Pallmar om sin nya roll. Spiltan har ett långt track record av framgångriska investeringar och vi har många spännande tillväxtbolag i portföljen. Jag ser fram emot att vara med och vidareutveckla Spiltan till ett ännu mer framgångsrikt investmentbolag.

För mer information, kontakta:
Per H Börjesson, vd Investment AB Spiltan, tel: +46-708-797 101 eller phb@spiltan.se
Göran Pallmar, vice vd Investment AB Spiltan, +46-708-898 112, goran@spiltan.se

Om Spiltan:
Investment AB Spiltan är ett investmentbolag som investerar i noterade och onoterade svenska företag som drivs av duktiga entreprenörer. Spiltan äger idag en portfölj värderad till cirka 8 miljarder kronor, med en spännvidd från fastigheter till techbolag. Några av innehaven: Paradox Interactive, NuvoAir, P&E Persson, XMReality, Train Alliance och Spiltan Fonder. Spiltan har ca 4 600 aktieägare och aktien handlas månadsvis på Pepins. Mer information finns på Spiltan.se

Tjänsten som vice vd har tidigare inte funnits hos oss. I takt med att vi växer behöver även vår organisation utvecklas. Det finns en bra match mellan Görans approach kring investeringar och Spiltans värdegrund. Göran inser att det krävs engagemang och tid för att bygga bra bolag. I sin roll som vice vd får han nu möjlighet att utveckla vår investeringsprocess och fortsätta stärka Spiltan långsiktigt.
Per H Börjesson, vd Investment AB Spiltan
Jag känner mig väldigt hedrad och ödmjuk inför uppdraget. Spiltan har ett långt track record av framgångriska investeringar och vi har många spännande tillväxtbolag i portföljen. Jag ser fram emot att vara med och vidareutveckla Spiltan till ett ännu mer framgångsrikt investmentbolag.
Göran Pallmar, vice vd Investment AB Spiltan