PRESSMEDDELANDE:  INVESTMENT AB SPILTANS NYEMISSION ÖVERTECKNAD MED 58 %

februari 2012

Spiltans företrädesemission på 39,7 miljoner kronor (56 720 preferensaktier) blev övertecknad med 58 % - den totala teckningen blev 63 miljoner kronor. Ca 80 % av aktierna emitteras till ”gamla” aktieägare men även ca 450 nya aktieägare får en post på (20 aktier) var.

- ”Det är fantastiskt att så många har visat intresse för Spiltans nyemission och att vi nu utökat kapitalbasen och utvidgat vårt nätverk”, säger Per H Börjesson, VD för Investment AB Spiltan.
”Nu letar vi efter minoritetsposter i välskötta, spännande, onoterade bolag. Dessa bör ha ett marknadsvärde på mellan 30 och 150 miljoner kronor samt entreprenörer som vill växa snabbare tillsammans med Spiltan.”

Preferensaktien kommer att kunna handlas på Alternativa aktiemarknaden – www.alternativa.se.

Per H Börjesson, Vd Investment AB Spiltan: 0708-79 71 01
Grevgatan 39
114 49 Stockholm

Investment AB Spiltan är ett investmentbolag och nätverk med ett totalt kapital på cirka 250 miljoner kronor som framförallt investeras i minoritetsposter i stabila onoterade bolag. Spiltans värdeord är att köpa för att behålla, långsiktighet, tro på Sverige, bra avkastning och att ha roligt. Spiltan är också största ägare till ett antal nya koncept inom finansiella tjänster som Alternativa aktiemarknaden, Spiltan Fonder och Finans- och Inkassobolaget mfin.se . Spiltan har över 1700 aktieägare och aktien handlas på Alternativa aktiemarknaden (www.alternativa.se) Mer information finns på www.spiltan.se och www.facebook.com/spiltan