Pressmeddelande: Kursrekord för Investment AB Spiltans aktie - ny kurs 790 kr

2013-10-11

Spiltans kurs sattes till 790 kr (+70 kr) med ett substansvärde på 834 kr, vid månadens handel på Alternativa aktiemarknaden. Handeln pågår till måndag den 14 oktober, kl 16.00.

Ökningen av substansvärdet till 834 kr/aktie (+101 kr/aktie) är främst en följd av ökade värderingar av dataspelsförläggaren Paradox Interactive, fastighetsbolaget Kuststaden och Spiltan Fonder.

"- Speciellt roligt är den fina utvecklingen i Paradox. Vi ser fram emot att följa bolagets framtida utveckling i den spännande dataspelsbranchen", säger Per H Börjesson, VD för Investment AB Spiltan.

Per H Börjesson, VD
Investment AB Spiltan
Grevgatan 39
Tel: 0708-797 101