Pressmeddelande: Careereye massrekryterar och utser Chief Data Officer

20160905

Jobbtjänsten Careereye, där anställda och tidigare anställda kan ge omdömen på sina arbetsplatser, rekryterar 17 personer och öppnar nytt kontor i Halmstad. Företaget utser samtidigt Marcello Grita till Chief Data Officer. Han kommer närmast från VD-rollen på branschkollegan Karriärföretagen Sverige och ska stärka Careereyes kapacitet inom data och analytics inför expansionen.

Vågen av nyrekryteringar är ett led i Careereyes expansionsplaner och en följd av att investmentbolaget Spiltan och kommunikationsproffset Lottie Knutsson gick in som delägare under våren 2016. Nyligen rekryterades även digitala HR profilen Tommie Cau från Hallvarsson & Halvarsson Groups digitalbyrå Comprend som vice VD. Utnämningen av Marcello Grita till Chief Data Officer sker på liknande grunder enligt Johan Kadar, VD på Careereye Online Group.

- Detta är helt en fråga om att tillföra viktig erfarenhet och kunskap inom ett för oss avgörande område. Framtiden för digitala rekryterings- och HR-tjänster stavas data och det är också grundstommen i vår tjänst. Med Marcello stärker vi nu vår organisation för att kunna hjälpa våra användare och kunder ännu bättre, säger Johan Kadar.

- Jag är imponerad över vad Careereye har lyckats med på så kort tid och tycker bolaget är väldigt väl positionerat för att bli den ledande omdömestjänsten för arbetsplatser. Det ska bli kul och spännande att få vara med på den resan och bidra med min passion för talangfrågor och data. Vi har bara sett början på hur data och analys kan hjälpa arbetsgivare att hitta rätt talanger och vice versa, säger Marcello Grita.

Marcello Grita har en bakgrund som analytiker och strateg på GE Capital och Klarna och har tidigare grundat och drivit Skillable, ett analysföretag inom HR. Närmast kommer han från VD-rollen på branschkollegan Karriärföretagen Sverige, som varje år utser Sveriges 100 mest spännande arbetsgivare.

- Marcello är en stark profil och han kan vår bransch väl sedan tidigare vilket är lyckosamt och viktigt när vi nu tar Careereye till nästa nivå, säger Johan Kadar, VD på Careereye Online Group.

Careereye har även rekryterat fem personer till ett nyöppnat kontor i Halmstad och även kontoren i Stockholm och Berlin förstärks med åtta och två personer vardera.

- Vi öppnar kontor i Halmstad för att vi alltid letar efter bra talanger och vi fick chans att rekrytera över ett team av toppsäljare från branschen. Det är en strategisk satsning och vi har tagit på oss lokaler för att åtminstone kunna dubbla styrkan, så det finns plats för fler. I Stockholm och Berlin växer vi antal medarbetare för att kunna hjälpa fler kunder i framförallt Sverige, Danmark Tyskland och Österrike, säger Johan Kadar.

Här är alla rekryteringar sedan i somras:

• Tommie Cau, Vice President Marketing & Communications
  • Marcello Grita, Chief Data Officer
  • Daniel Wagell, Key Account Manager Sverige
  • Bobby Bijanzade, Key Account Manager Sverige
  • Christian Karlén, Account Manager Sverige
  • Helle Dichmann, Junior Account Manager Danmark
  • Angelika Eriksson, Office Assistant Stockholm
  • Emil Mattsson, Key Account Manager Stockholm
  • Mario Di Paola, Account Manager Österrike
  • Meliah Halilic, Account Manager Österrike
  • Maja-Katrin Neumann VD-Assistent Tyskland
  • Gabriel Seifert, Key Account Manager Tyskland
  • Jeanette Ericsson, Försäljningschef & kontorschef Halmstad
  • Maria Bjarme, Account Manager Halmstad
  • Helena Andersson, Account Manager Halmstad
  • Charlotta Jakobssen Vinkler, Account Manager Halmstad
  • Maria Sundén Account, Manager Halmstad

careereye.se finns redan över 10 000 företagsprofiler, tusentals omdömen från nuvarande och tidigare medarbetare och 40 000 platsannonser som matchas med intresserade kandidater. Kunder som använder tjänsten för att marknadsföra sina ”employer brands” samt attrahera och rekrytera rätt kandidater är t.ex. Securitas, PwC, Poolia och Kappahl.

För mer information:
Johan Kadar, VD Careerye Online Group AB, 070-887 52 32, johan.kadar@careereye.se.
Tommie Cau, Marknads- och Kommunikationschef Careereye Online Group AB, 070-2607093, tommie.cau@careereye.se

Careereye Online Group AB erbjuder en transparent omdömessajt för jobb och karriär för att underlätta valet av nästa arbetsgivare. Careereye erbjuder arbetsgivare möjligheten att stärka och marknadsföra sitt Employer Brand och attrahera rätt kandidater. Careereye har huvudkontor i Stockholm och dotterbolag i Tyskland med kontor i Berlin. Omsättning under 2014/15 var 17,6 miljoner kronor med ett resultat före skatt på 2,6 miljoner kronor.