Spiltans substansvärde upp 11 kr inför handeln på Alternativa aktiemarknaden 16-21 juni

Substansvärdet per Spiltanaktie är 614 kr inför handel som inleds den 16 juni på Alternativa aktiemarknaden. Vid senaste handelstillfället sattes priset på Spiltanaktien till 720 kr och det uppskattade substansvärdet var då 603 kr.

Sedan förra handelstillfället i maj har Spiltans uppskattade substansvärde ökat med 11 kronor per aktie. Förändringen beror i huvudsak på erhållna utdelningar i Linktech men även i Triona och Traction m fl.
Aktuell portfölj finns på
www.spiltan/spiltan.se.

Handel på Alternativa
Ny handelsperiod för Spiltanaktien är 16-21 juni. Information om hur handeln går till samt information om pris och orderläge finns på
www.alternativa.se. Där kan du också registrera dig kostnadsfritt som ny kund.

För mer information kontakta VD på Investment AB Spiltan, Per H Börjesson: Tel: 08-545 813 47 eller marknadschef Leif Hansen på Alternativa aktiemarkanden, Tel: 08-673 17 90

Investment AB Spiltan är ett investmentbolag med ett totalt kapital på ca 175 miljoner kronor som framförallt investeras i stabila onoterade bolag. Spiltan är största ägare till ett antal nya koncept inom finansiella tjänster som Alternativa aktiemarknaden, Spiltan Fonder och Finans- och inkassobolaget mfin.se. Spiltan har ca 1100 aktieägare och aktien handlas på Alternativa aktiemarknaden (www.alternativa.se). Mer information finns på www.spiltan.se.

Alternativa aktiemarknaden är sedan 2003 ett värdepappersinstitut under tillsyn av Finansinspektionen. För närvarande handlas ett 30-tal bolag på Alternativas marknadsplats. Investerarna, som idag uppgår till ca 4000 registrerade, är både privata och institutionella, stora som små, inkluderat alla de flesta större banker och fondkommissionärer. Det finns över 1000 företag i Sverige som har en spridd ägarbild, utan att ha organiserad handel. För de flesta av dessa passar inte handel, 8 timmar om dagen, 250 dagar om året. Därför har Alternativa optimerat handelsförfarandet för att ge en så korrekt prissättning som möjligt. Alternativas egen aktie handlas på: www.alternativa.se .