Antti Vuonokari, VD Pihla Group, tar plats i Inwidos koncernledning

Antti Vuonokari som idag leder Inwidos största affärsenhet i Finland, Pihla Group, har befordrats till Inwidos koncernledning som Senior Vice President Inwido Northeast och VD Pihla Group. Samtidigt har Lars Jonsson, SVP Operations and Technology, lämnat sin roll för nya utmaningar utanför Inwido.

För att ytterligare stärka en affärs- och tillväxtfokuserad koncernledning har Antti Vuonokari befordrats till Inwido Group Management som SVP Inwido Northeast och VD Pihla Group, med ansvar för de finska affärsenheterna. Antti fortsätter samtidigt att leda Pihla Group som VD.

- Jag vill hälsa Antti varmt välkommen till koncernledningen och önskar samtidigt Lars lycka till framöver, säger Henrik Hjalmarsson, VD och koncernchef Inwido.

Antti Vuonokari har en 14 år lång historia som chef i flera olika ledande befattningar inom Inwidokoncernen i Finland. Han är också styrelsemedlem i Finsk Snickeriindustri. Antti har en magisterexamen i förvaltningsvetenskap / offentlig rätt från Vasa Universitet och äger idag 9 375 Inwido-aktier. Han kommer att rapportera till Henrik Hjalmarsson, VD och koncernchef och EVP Inwido North.

Henrik Hjalmarsson, VD och koncernchef
Tel: +46 (0)76-846 20 46, e-post:
henrik.hjalmarsson@inwido.com
Olof Engvall, Investor & Public Relations Manager
Tel: +46 (0)73-541 45 73, e-post:
olof.engvall@inwido.com

Inwido äger och utvecklar bolag som med olika produkter och tjänster förbättrar människors vardag inomhus. Idag är Inwido Europas största fönsterkoncern och ett naturligt hem för regionens starkaste bolag inom komfort, inomhusklimat och trygghet. Under 2019 omsatte Inwido 6,6 miljarder kronor och hade en operationell EBITA-marginal på 9,7 procent. Totalt finns cirka 4 400 anställda i koncernen, som har verksamheter i Danmark, Estland, Finland, Irland, Litauen, Norge, Polen, Rumänien, Storbritannien, Sverige och Tyskland.

Följ vår resa på LinkedIn

Citat

Henrik Hjalmarsson, VD och koncernchef Inwido.