Inbjudan till presentation av Inwidos kvartalsrapport den 10 februari

Inwido, Europas största leverantör av innovativa, miljöanpassade fönster och dörrar, kommer att publicera rapporten för det fjärde kvartalet och bokslutet 2014, den 10 februari kl. 07:45.

En kombinerad presentation och telefonkonferens för analytiker, media och investerare hålls samma dag kl. 10:00 på Carnegies kontor i Stockholm, Regeringsgatan 56. Rapporten presenteras av Håkan Jeppsson, VD och koncernchef samt Peter Welin, CFO.

Vänligen meddela ert deltagande vid mötet hos Carnegie genom att anmäla er via e-post till ir@inwido.com. Anmälan behövs inte för deltagande i telefonkonferensen.

Presentationen kommer att hållas på engelska och kan också följas direkt via webbsändning på; http://www.inwido.com/sv/investerare/finansiella-rapporter-och-presentationer. Här hittar du också presentationsmaterial för mötet. Frågor kan ställas både vid presentationen och telefonkonferensen. Det är också möjligt att ta del av sändningen i efterhand på samma adress. Deltagare vid mötet hos Carnegie bör vara på plats senast kl. 09:45.

För deltagande i telefonkonferensen vänligen ring in fem minuter innan utsatt tid för att möjliggöra för mötet att börja i tid. Ring in på telefonnummer 08-5052 0110.

Välkommen!

För ytterligare information vänligen kontakta:
Jonna Opitz, SVP Marketing, Sales & Communication
Tel: 010-451 45 58 eller 0722 11 90 10
E-post: jonna.opitz@inwido.com

Inwido är Europas största leverantör av innovativa, miljöanpassade fönster och dörrar. Företaget har verksamhet i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Polen, Storbritannien, Österrike och Irland samt exporterar till ett stort antal länder. Koncernen marknadsför ett 20-tal starka, lokala varumärken som bland annat Elitfönster, SnickarPer, Hajom, Hemmafönster, Outline, Tiivi, Pihla, Diplomat och Sokolka. Inwido har ca 3 100 anställda och omsatte under 2013 cirka 4,3 miljarder kronor. Huvudkontoret är placerat i Malmö. För mer information se www.inwido.com