Inbjudan till presentation med anledning av Inwidos kvartalsrapport den 23 oktober

Inwido, Europas största leverantör av fönster och en av de ledande dörrleverantörerna, kommer att publicera rapporten för det tredje kvartalet 2017, den 23 oktober kl. 07:45.

En telefonkonferens för analytiker, media och investerare hålls samma dag kl. 10:00. Rapporten presenteras då av Håkan Jeppsson, VD och koncernchef samt Peter Welin, CFO.

Presentationen kommer att hållas på engelska och kan också följas direkt via webbsändning på; http://www.inwido.com/sv/investerare/finansiella-rapporter-och-presentationer. Här hittar du också presentationsmaterial för mötet innan det börjar. Det kommer också att vara möjligt att ta del av sändningen i efterhand på samma adress.

För deltagande i telefonkonferensen/websändningen behövs ingen föranmälan men ring vänligen in fem minuter innan utsatt tid för att möjliggöra för mötet att börja i tid.

Ring in på telefonnummer 08 - 50 69 21 80 och från utlandet på +46 (0)8 50 69 21 80 och uppge möteskod:
95 83 83 37#.

Välkommen!

Inwido är Europas största leverantör av fönster och en av de ledande dörrleverantörerna. Företaget har verksamhet i Danmark, Finland, Norge, Sverige, Estland, Irland, Litauen, Polen, Storbritannien och Österrike samt exporterar till ett stort antal länder. Koncernen marknadsför ett 20-tal starka, lokala varumärken som bland annat Elitfönster, SnickarPer, Hajom, Hemmafönster, Outline, Tiivi, Pihla, Diplomat och Sokolka. Inwido har ca 4 000 anställda och omsatte under 2016 cirka 5,7 miljarder kronor. Huvudkontoret är placerat i Malmö. För mer information se www.inwido.com

Inwido äger och utvecklar bolag som med olika produkter och tjänster förbättrar människors vardag inomhus. Idag är Inwido Europas största fönsterkoncern och ett naturligt hem för regionens starkaste bolag inom komfort, inomhusklimat och trygghet. Under 2018 omsatte Inwido cirka 6,7 miljarder kronor och hade en operationell EBITA-marginal på 9,9 procent. Totalt finns cirka 4 500 anställda i koncernen, som har verksamheter i Danmark, Estland, Finland, Irland, Litauen, Norge, Polen, Rumänien, Storbritannien, Sverige och TysklandInwido noterades på mid-cap listan vid NASDAQ Stockholm, fredagen den 26 september, 2014.