• Inwido/

Inbjudan till telefonkonferens med anledning av Inwidos kvartalsrapport den 4 februari

Inwido, Europas största leverantör av fönster och dörrar, kommer att publicera rapporten för det fjärde kvartalet och helåret 2015, den 4 februari kl. 07:45.

En telefonkonferens för analytiker, media och investerare hålls samma dag kl. 10:00. Rapporten presenteras då av Håkan Jeppsson, VD och koncernchef samt Peter Welin, CFO.

Telefonkonferensen kommer att hållas på engelska och kan också följas direkt via webbsändning på; http://www.inwido.com/sv/investerare/finansiella-rapporter-och-presentationer. Här hittar du också presentationsmaterial för mötet innan konferensen börjar. Det kommer också att vara möjligt att ta del av sändningen i efterhand på samma adress.

För deltagande i telefonkonferensen behövs ingen föranmälan men ring vänligen in fem minuter innan utsatt tid för att möjliggöra för mötet att börja i tid.

Ring in på telefonnummer 08-50 52 01 10 och från utlandet på +46 (0)8 50 52 01 10 och uppge
möteskod: # 95 73 73.

Välkommen!

För ytterligare information vänligen kontakta:
Jonna Opitz, SVP Marketing, Sales & Communication
Tel: 010-451 45 58 eller 0722 11 90 10
E-post: jonna.opitz@inwido.com

Inwido är Europas största leverantör av fönster och dörrar. Företaget har verksamhet i Danmark, Finland, Norge, Sverige, Estland, Irland, Litauen, Polen, Storbritannien och Österrike samt exporterar till ett stort antal länder. Koncernen marknadsför ett 20-tal starka, lokala varumärken som bland annat Elitfönster, SnickarPer, Hajom, Hemmafönster, Outline, Tiivi, Pihla, Diplomat och Sokolka. Inwido har ca 3 300 anställda och omsatte under 2014 cirka 4,9 miljarder kronor. Huvudkontoret är placerat i Malmö. För mer information se www.inwido.com