Inwido arrangerar kapitalmarknadsdag 11 december 2024

Inwido bjuder in till kapitalmarknadsdag för investerare, analytiker och media, den 11 december 2024. Programmet startar klockan 9.00 på Hotel At Six i Stockholm och avslutas med lunch 12.00-tiden. Anmälan görs på inwido.com.

20 år efter grundandet av bolaget och 10 år sedan börsnoteringen håller Europas ledande fönsterkoncern, Inwido, kapitalmarknadsdag i Stockholm den 11 december.

Sedan börsintroduktionen 2014 har Inwido dubblat omsättningen med en genomsnittlig årlig tillväxttakt om 7,4 procent. Under samma period har den operationella EBITA-marginalen dubblats och vinsten per aktie har fyrdubblats. Samtidigt har Inwido levererat en stabil avkastning till sina aktieägare.

På kapitalmarknadsdagen kommer vi att beskriva Inwidos väg mot att än en gång bli dubbelt så stora med målet att nå SEK 20 miljarder i omsättning år 2030. Vi kommer att beskriva våra strategiska prioriteringar, drivkrafterna bakom den lönsamma tillväxten, samt kommentera de medel- till långsiktiga finansiella målen.

Datum: 11 december 2024

Tid: 09:00 – 12:00 (registrering och lättare frukost från 8.30)

Kapitalmarknadsdagen arrangeras på Hotel At Six, Studio 9, Brunkebergstorg 6 i Stockholm.

Presentationsmaterial: Kommer att finnas tillgängligt för nerladdning på inwido.com från kl. 09.00 samma dag.

Presentationerna kommer att hållas på engelska. Programmet avslutas med en frågestund och därefter lunch med Inwidos koncernledning.

Boka dagen redan nu och anmäl dig senast den 4 december på vår hemsida. Anmälan till Inwido CMD 2024

Hjärtligt välkommen!

Fredrik Meuller, VD och koncernchef

Om Inwido:
Inwido förbättrar människors liv inomhus med fönster och dörrar. Som Europas ledande fönsterkoncern är Inwidos affärsidé att utveckla och sälja marknadens bästa kundanpassade fönster- och dörrlösningar, via en decentraliserad struktur och med fokus på den konsumentdrivna marknaden, för att långsiktigt växa hållbart, organiskt samt genom förvärv.
Inwido består av 34 affärsenheter med cirka 4 200 anställda i tolv länder. 2023 omsatte koncernen 9 miljarder kronor med en operationell EBITA-marginal på 11,4 procent. Inwido har varit noterat på Nasdaq Stockholm sedan 2014. Följ Inwidos resa på LinkedIn