Inwido arrangerar kapitalmarknadsdag i Stockholm den 8 november 2018

Inwido, Europas största leverantör av fönster och en av de ledande dörrleverantörerna, kommer att arrangera en kapitalmarknadsdag på Grand Hotel i Stockholm den 8 november 2018 för investerare, analytiker och media. Dagen startar klockan 09.00 och avslutas ca klockan 14.00.

Representanter från Inwidos koncernledning med VD och koncernchef Håkan Jeppsson kommer att vara närvarande och informera om koncernens utveckling, verksamhet och strategi.

Kapitalmarknadsdagen är begränsad till representanter för kapitalmarknaden och media. Boka dagen redan nu och anmäl dig på Inwidos hemsida.

Inwido är Europas största leverantör av fönster och en av de ledande dörrleverantörerna. Företaget har verksamhet i Danmark, Finland, Norge, Sverige, Estland, Irland, Litauen, Polen, Rumänien, Storbritannien och Österrike samt exporterar till ett stort antal länder. Koncernen marknadsför ett 20-tal starka, lokala varumärken som bland annat Elitfönster, SnickarPer, Hajom, Hemmafönster, Outline, Tiivi, Pihla, Diplomat och Sokolka. Inwido har cirka 4 400 anställda och omsatte under 2017 cirka 6,4 miljarder kronor. Huvudkontoret är placerat i Malmö. För mer information se www.inwido.com

Inwido äger och utvecklar bolag som med olika produkter och tjänster förbättrar människors vardag inomhus. Idag är Inwido Europas största fönsterkoncern och ett naturligt hem för regionens starkaste bolag inom komfort, inomhusklimat och trygghet. Under 2018 omsatte Inwido cirka 6,7 miljarder kronor och hade en operationell EBITA-marginal på 9,9 procent. Totalt finns cirka 4 500 anställda i koncernen, som har verksamheter i Danmark, Estland, Finland, Irland, Litauen, Norge, Polen, Rumänien, Storbritannien, Sverige och TysklandInwido noterades på mid-cap listan vid NASDAQ Stockholm, fredagen den 26 september, 2014.