• Inwido/

Inwido i Sverige inleder förhandlingar om att flytta produktion från Väröbacka till Vetlanda

Inwido i Sverige kommer att inleda förhandlingar om att stänga produktionsenheten i Väröbacka i Varbergs kommun för att flytta produktionen till Vetlanda i Småland. MBL-förhandlingarna inleds omgående och 27 av de totalt 33 anställda i Väröbacka varslas idag om uppsägning på grund av arbetsbrist.

Alla berörda kommer att kunna erbjudas nytt arbete på någon av Inwido Sveriges enheter i Småland. Era Fönsters försäljningsorganisation berörs inte av varslet. Den planerade stängningen av fabriken i Väröbacka är en följd av att Inwido Sverige koncentrerar sin fönsterproduktion till bolagets produktionsenheter i Vetlanda och Lenhovda.

För ytterligare information ta del av Inwido Sveriges pressmeddelande här.

För mer information vänligen kontakta:
Håkan Jeppsson, VD och koncernchef Tel: 010-451 45 51, 070-550 15 17
Peter Welin, CFO Tel: 010-451 45 52 eller 0703 24 31 90

Inwido är Europas största leverantör av fönster och en av de ledande dörrleverantörerna. Företaget har verksamhet i Danmark, Finland, Norge, Sverige, Estland, Irland, Litauen, Polen, Storbritannien och Österrike samt exporterar till ett stort antal länder. Koncernen marknadsför ett 20-tal starka, lokala varumärken som bland annat Elitfönster, SnickarPer, Hajom, Hemmafönster, Outline, Tiivi, Pihla, Diplomat och Sokolka. Inwido har ca 4 000 anställda och omsatte under 2016 cirka 5,7 miljarder kronor. Huvudkontoret är placerat i Malmö. För mer information se www.inwido.com