Inwido utser nya chefer för affärsområdena Europa och Sverige

Läs original

Inwido, norra Europas största leverantör av fönster- och dörrlösningar, annonserar idag förändringar i koncernledningen. Från och med den 25 juni blir Mikael Carleson ny chef för Inwidos Europeiska marknader, EME, som inkluderar UK, Irland, Polen och Ryssland. Anders Isaksson nuvarande COO för koncernen blir från och med den 18 juni direktör för Inwido Sverige AB.

Mikael Carleson har lång erfarenhet från ledande befattningar i internationella företag. Under nästan 20 år var han verksam i olika positioner och länder inom Alfa Laval. 2008 lämnade han Alfa Laval för en roll som VD för region Europa inom Höganäs. Hans senaste uppdrag var som chef för region EMEA och global chef för service verksamheten inom Cardo Flow Solutions.

Anders Isaksson tidigare COO för Inwido AB är ny VD för Inwido Sverige AB. Detta är en position som Anders tidigare haft under åren 2004-2010 och innan dess var han produktionschef för Inwido Sverige.

”Anders har lett vår svenska verksamhet genom turbulenta tider med väldig bra tillväxt och lönsamhet som följd. Med de investeringar vi har gjort inom marknad, sälj och produktutveckling under de senaste åren är jag övertygad om att han kan ta den svenska verksamheten till nästa nivå”, säger Håkan Jeppsson VD och koncernchef för Inwido.

”Jag är också väldigt glad att Mikael Carleson har antagit utmaningen att leda utvecklingen av vår Europeiska verksamhet utanför Norden. Med hans erfarenhet är jag säker på att vi kommer att uppnå de ambitiösa mål vi har i Europa”, fortsätter Håkan Jeppsson.

För mer information vänligen kontakta:
Håkan Jeppsson, VD och koncernchef Tel: 010-451 45 51, 070-550 15 17
Jonna Opitz, marknads-, försäljnings- och kommunikationsdirektör Tel: 010-451 45 58 eller 0722 11 90 10
E-post: jonna.opitz@inwido.com

Inwido är norra Europas ledande leverantör av innovativa, miljövänliga, träbaserade fönster och dörrar. Företaget har verksamhet i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Polen, Ryssland, Storbritannien och Irland samt exporterar till ett stort antal länder. Koncernen marknadsför ett 20-tal starka, lokala varumärken som bland annat Elitfönster, SnickarPer, Hajom, Outline, Tiivi, Pihla, Diplomat och Sokolka. Inwido har ca 3 500 anställda och omsatte under 2011 drygt 5 miljarder kronor. Huvudkontoret är placerat i Malmö. För mer information se www.inwido.se