Inwidos årsredovisning 2017 är publicerad

Inwidos årsredovisning för 2017 finns nu tillgänglig på www.inwido.com i pdf-format. På hemsidan kan årsredovisningen på engelska även beställas i tryckt format.

Inwidos årsstämma äger rum onsdagen den 9 maj 2018 kl. 16.00 i Malmö Börshus, Skeppsbron 2 i Malmö. Inregistrering till stämman börjar kl. 15.00 då det också bjuds på lättare förtäring. Kallelsen finns att tillgå på www.inwido.com där även anmälan kan ske. Fullständiga bolags-stämmohandlingar finns tillgängliga på Inwidos huvudkontor samt på www.inwido.com.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Jonna Opitz, SVP Marketing, Sales & Communication
Tel: 010-451 45 58 eller 0722 11 90 10
E-post: jonna.opitz@inwido.com

Inwido är Europas största leverantör av fönster och en av de ledande dörrleverantörerna. Företaget har verksamhet i Danmark, Finland, Norge, Sverige, Estland, Irland, Litauen, Polen, Rumänien, Storbritannien och Österrike samt exporterar till ett stort antal länder. Koncernen marknadsför ett 20-tal starka, lokala varumärken som bland annat Elitfönster, SnickarPer, Hajom, Hemmafönster, Outline, Tiivi, Pihla, Diplomat och Sokolka. Inwido har cirka 4 400 anställda och omsatte under 2017 cirka 6,4 miljarder kronor. Huvudkontoret är placerat i Malmö. För mer information se www.inwido.com