Inwidos årsredovisning för 2019 är publicerad

Denna information är sådan information som Inwido AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Information lämnades för offentliggörande torsdagen den 9 april, 2020 kl. 10.00 CET.
Inwidos årsredovisning för 2019 finns nu tillgänglig på Inwidos hemsida i pdf-format. På hemsidan kan även en tryckt version av årsredovisningen beställas, på svenska och engelska.

Inwidos årsredovisning för 2019 innehåller utvecklad information om exempelvis:

• Utökade hållbarhetsindikatorer och fördjupad kunskap om ESG/hållbarhetsarbete
  • Strategiska prioriteringar för fortsatt värdeskapande
  • Utvecklad förvärvsstrategi
  • Marknadsutsikter i Norden
  • Kunskap om hur Inwido satsar på expansion inom e-Commerce
  • Vägen till ökad inköpskraft
  • Nya initiativ inom ledarskap

Inwidos årsstämma äger rum tisdagen den 5 maj 2020 kl. 15.00 i Malmö Börshus, Skeppsbron 2 i Malmö. Kallelsen finns på www.inwido.com där även anmälan kan ske. Fullständiga bolagsstämmohandlingar finns tillgängliga på Inwidos huvudkontor samt på www.inwido.com.

Peter Welin, Finans- och ekonomidirektör och vice VD
Tel. 070-324 3190, peter.welin@inwido.com

Olof Engvall, PR & IR
Tel. 073-541 45 73, olof.engvall@inwido.com

Inwido äger och utvecklar bolag som med olika produkter och tjänster förbättrar människors vardag inomhus. Idag är Inwido Europas största fönsterkoncern och ett naturligt hem för regionens starkaste bolag inom komfort, inomhusklimat och trygghet. Under 2019 omsatte Inwido 6,6 miljarder kronor och hade en operationell EBITA-marginal på 9,7 procent. Totalt finns cirka 4 400 anställda i koncernen, som har verksamheter i Danmark, Estland, Finland, Irland, Litauen, Norge, Polen, Rumänien, Storbritannien, Sverige och Tyskland.