Inwidos styrelseordförande Georg Brunstam avböjer omval

Detta pressmeddelande utgör sådan information som Inwido AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 30 oktober 2020 kl.15:00

På grund av återgång till uppdraget som VD och koncernchef i HEXPOL AB har Inwidos styrelseordförande Georg Brunstam idag meddelat valberedningen att han inte har för avsikt att ställa sig till förfogande för omval vid nästa ordinarie bolagsstämma. Rekrytering av en ny styrelseordförande startar omgående.

Georg Brunstam avgår som ordförande och styrelseledamot vid årsstämman den 6 maj 2021.

- Jag är glad över att ha fått bidra till utvecklingen av Europas största fönsterkoncern, ett ökat värdeskapande och god bolagsstyrning tillsammans med styrelse och ledning. Under mitt sista år i styrelsen är det extra glädjande hur väl företaget hanterat den pågående Covid-pandemin och samtidigt rustat gruppen för fortsatt expansion, säger Georg Brunstam.

Thomas Wuolikainen, Valberedningens ordförande
Tel.: +46 (0)70-603 45 73

Inwido äger och utvecklar bolag som med olika produkter och tjänster förbättrar människors vardag inomhus. Idag är Inwido Europas största fönsterkoncern och ett naturligt hem för regionens starkaste bolag inom komfort, inomhusklimat och trygghet. Under 2019 omsatte Inwido 6,6 miljarder kronor och hade en operationell EBITA-marginal på 9,7 procent. Totalt finns cirka 4 400 anställda i koncernen, som har verksamheter i Danmark, Estland, Finland, Irland, Litauen, Norge, Polen, Rumänien, Storbritannien, Sverige och Tyskland.

Följ vår resa på LinkedIn