Lars Jonsson utsedd till produktions- och utvecklingschef för Inwido

Denna information är sådan som Inwido AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappers-marknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande tisdagen den 11 februari, 2015 kl. 10:30.

Inwido, Europas största leverantör av fönster och dörrar, meddelar idag att Lars Jonsson utnämnts till produktions- och utvecklingschef samt medlem av koncernledningen. Lars kommer att ha det övergripande ansvaret för produktion, utveckling och IT inom Inwidokoncernen, där han ersätter Lars Petersson som tar sig an nya utmaningar utanför Inwido.

Lars är idag Executive Vice President och head of Operations på Specma Group AB i Göteborg. Specma är dotterbolag till Investment AB Latour som är noterat på Nasdaq Stockholm.

Lars har haft en lång karriär inom produktion och inköp före åren på Specma. Han har bland annat varit på Saab Autombile i 13 år och dessförinnan i tolv år hos IMI-TA Hydronic, ett industriföretag med huvudkontor i Schweiz.

”Med Lars Jonsson får Inwido en senior, internationell ledare med bred erfarenhet inom områden som är viktiga för oss, t ex produktplattformar, LEAN, materialförsörjning samt produktionsförbättringar och effektivitet”, säger Håkan Jeppsson VD och koncernchef för Inwido.

Lars börjar den 2 mars 2015.

För mer information vänligen kontakta:
Håkan Jeppsson, VD och koncernchef Tel: 010-451 45 51, 070-550 15 17
Jonna Opitz, SVP Marketing, Sales & Communication Tel: 010-451 45 58 eller 0722 11 90 10
E-post: jonna.opitz@inwido.com