Peter Welin tillförordnad VD och koncernchef för Inwido från årsskiftet

Som tidigare kommunicerats har Fredrik Meuller utsetts till ny VD och koncernchef för Inwido. Han efterträder Henrik Hjalmarsson som efter fem år som VD och koncernchef på Inwido väljer att lämna koncernen. Fredrik Meuller tillträder senast den 1 maj, 2024.

Efter överenskommelse med Inwidos styrelse lämnar Henrik Hjalmarsson sin tjänst vid årsskiftet och Peter Welin, Finans- och ekonomidirektör samt vice VD för Inwido, går in som tillförordnad VD och koncernchef från den 1 januari 2024 fram till dess att Fredrik Meuller tillträder.

”Peter har varit verksam inom Inwido-koncernen i olika roller under drygt 25 år. Han känner verksamheten, medarbetarna samt våra externa intressenter väl, och han är därför den naturliga ledaren i övergångsperioden tills vi har Fredrik på plats”, säger Per Bertland, styrelseordförande.

För ytterligare information, kontakta Per Bertland, styrelseordförande, tel. +46 (0)70 598 13 73

Om Inwido:
Inwido förbättrar människors liv inomhus med fönster och dörrar. Som Europas ledande fönsterkoncern är Inwidos affärsidé att utveckla och sälja marknadens bästa kundanpassade fönster- och dörrlösningar, via en decentraliserad struktur och med fokus på den konsumentdrivna marknaden, för att långsiktigt växa hållbart, organiskt samt genom förvärv.
Inwido består av 33 affärsenheter med cirka 4 800 anställda i elva länder. 2022 omsatte koncernen 9,5 miljarder kronor med en operationell EBITA-marginal på 11,4 procent. Inwido har varit noterat på Nasdaq Stockholm sedan 2014.  Följ Inwidos resa på LinkedIn